Uudised

Mida eestlased on aasta jooksul internetist ostnud?

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Emori e-kaubanduse trendiuuring näitab stabiilset kasvu sagedaste e-ostlejate seas. Kui aasta tagasi kevadel oli vähemalt 2-3 korda kuus e-ostlejate protsent 37%, siis nüüd on 39%. Üldine e-ostjaskonna määr ehk kui suur osa 15-74 aastastest elanikest on aasta jooksul ostnud tooteid või teenuseid internetist on 86% tasemel ja selliste elanike hulk, kes pole üldse kunagi midagi internetist ostnud, on kahanenud kõigest 2%le (oli 2020.a. 4%).

Sagedaste e-ostjate osakaal on jätkuvalt keskmisest oluliselt kõrgem 25-34 aastaste seas, kellest enam kui pooled (55%) teevad e-oste vähemalt paar korda kuus. Keskmisest sagedasemad e-ostjad on ka 35-49 aastased ning keskmisest kõrgema sissetulekuga elanikud (so üle 900€ neto pereliikme kohta kuus). Jätkuvalt madalaim on sagedaste e-ostjate osakaal 65-74 aastaste seas (15%). Aastaga on sagedasi e-ostjaid lisandunud enim alla 24 aastaste, maal elavate ja madalama sissetulekuga (so alla 500€ neto pereliikme kohta kuus) elanikkonda.

Jätkuvalt teeb suurim osa e-ostjatest oste laptopi kasutades (52% e-ostjatest, osakaal on püsinud möödunud aasta tasemel), kuid märkimisväärne on, et aastaga on jõudsalt kasvanud mobiiltelefoniga ostjate osakaal (39%lt 47%ni e-ostjatest), lähenedes kiirelt pooleni e-ostjatest. Mistõttu võib väita, et mobiilivaade ja funktsionaalsus on üks olulisemaid e-poe kasutusmugavuse kohapealt. Mobiiltelefoni kasutab e-ostmiseks sagedamini alla 34 aastane ja muust rahvusest elanik.

Mida eestlased aga ostavad?

Selge, et pandeemia ja teatud valdkondade sulgemised on muutnud trende. Näiteks kontserdi- kino ja teatripiletid on langenud 60%lt 48%le. Toit, mis tegi 2020.a. suure hüppe, on 2021.a. kasvanud 9% ning võrreldes 2019.a. 3x.

Kõige rohkem ostetakse:

Elektroonika 52%

Sisustuskaubad ja mööbel 40% (jõudsalt kasvanud, aastaga 5%)

Raamatud 37%

Kosmeetika 35%

Naisteriided ja jalatsid 33%

Parfümeeria 31%

Toit 31%

Meesteriided 30%

Mänguasjad 27%

Remondikaubad 27% (kusjuures aastaga on tehtud 8% kasvu!)

Spordikaubad 27%

Aiakaubad 25%

Lasteriided ja ravimid 18%

Emori maikuu lõpus toimunud uuringust selgus lisaks, et selgelt eelistatuim paki saamise viis on jätkuvalt pakiautomaat, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 86% elanikest. Ligi pooled elanikest on kasutanud ka paki saamisel aegajalt kullerteenust ning umbes kolmandik on selle kätte saanud postkontorist.

Selle aasta juunikuus tehti Eesti Panga kinnitusel keskmiselt 123 000 e-ostu päevas, mida on 2,5 korda enam kui 2019 juunikuusPäevas jäeti Eesti ja välismaa e-poodidesse eestlaste poolt keskmiselt 3,4 miljonit eurot, mida on 75% võrra enam kui kaks aastat tagasi! Kui viie aasta eest tehti pangakaarti kasutades 97% ostudest füüsilistes müügikohtades ja vaid 3% e-poodides, siis sel kevadel (märtsis, aprillis) moodustas e-poodides tehtud ostude osakaal juba 14%.

 

Allikad:

Emor, Eesti Pank, E-kaubanduse Liit

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega