Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Eesti E-kaubanduse Liit osales Suunanäitajal, mis on tarbijakaitseameti infopäevade sari, mis on suunatud ettevõtjatele ja nende töötajatele. Infopäeva teemaks oli pretensioonide esitamise õigus ja garantii. TKA uuringust selgus, et paljud ettevõtjad ei tee vahet garantiil ja pretensioonide esitamise õigusel. Alljärgnevalt on ära toodud peamised erinevused ja mida mõlemal juhul kindlasti tasub teada.
Pretensiooni esitamise õigust reguleerib Võlaõigusseadus (VÕS) § 218, mis sätestab, et tarbijalemüügi puhul vastutab müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale. Kui asi ei vasta lepingutingimustele, võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist.
Garantii andmist reguleerib Võlaõigusseadus (VÕS) § 230 , mis sätestab, et müügigarantiiks on müüja, varasema müüja või tootja (müügigarantii andja) lubadus müüdud asi garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada, parandada või tagada muul viisil asja vastavus garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustele, millega antakse ostjale seaduses sätestatust soodsam seisund. Tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et müügigarantii annab ostjale garantiitähtajal õiguse nõuda asja tasuta parandamist või asendamist.
PRETENSIOONI ESITAMISE ÕIGUSGARANTII
Järgmine infopäev toimub 6. juunil 2012 Tallinnas ning teemaks on pretensiooni esitamise õigus ja müügigarantii.
Infopäeva korraldab tarbijakaitseamet koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.