Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

Mis vahe on pretensioonide esitamise õigusel ja garantiil?

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Eesti E-kaubanduse Liit osales Suunanäitajal, mis on tarbijakaitseameti infopäevade sari, mis on suunatud ettevõtjatele ja nende töötajatele. Infopäeva teemaks oli pretensioonide esitamise õigus ja garantii. TKA uuringust selgus, et paljud ettevõtjad ei tee vahet garantiil ja pretensioonide esitamise õigusel. Alljärgnevalt on ära toodud peamised erinevused ja mida mõlemal juhul kindlasti tasub teada.

Pretensiooni esitamise õigust reguleerib Võlaõigusseadus (VÕS) § 218, mis sätestab, et tarbijalemüügi puhul vastutab müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale. Kui asi ei vasta lepingutingimustele, võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist.

  • Tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et kuue kuu jooksul asja ostjale üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega.

Garantii andmist reguleerib  Võlaõigusseadus (VÕS) § 230 , mis sätestab, et müügigarantiiks on müüja, varasema müüja või tootja (müügigarantii andja) lubadus müüdud asi garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada, parandada või tagada muul viisil asja vastavus garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustele, millega antakse ostjale seaduses sätestatust soodsam seisund. Tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et müügigarantii annab ostjale garantiitähtajal õiguse nõuda asja tasuta parandamist või asendamist.

 

  • Garantiitingimustes tuleb märkida:
  1. müügigarantii andja nimi ja aadress;
  2. isik, kelle poole garantiist tulenevate õiguste kasutamiseks tuleb pöörduda;
  3. millised õigused garantii tarbijale annab;
  4. garantiist tulenevate õiguste kasutamise kord;
  5. garantii tähtaeg;
  6. garantii kehtivusala;
  7. selgitus, et lisaks garantiist tulenevatele õigustele on tarbijal ka muud seadusest tulenevad õigused.

PRETENSIOONI ESITAMISE ÕIGUSGARANTII

  • on igal juhul 2 aastat v.a teavitatud puuduse korralvabatahtlik
  • kehtib kogu asjalepikkus oleneb garantiiandjast
  • ka kasutatud kaubal
  • kehtivust saab piirata
  • puudusest peab teavitama 2 kuu jooksulüldjuhul sätestatud ei ole
  • ei peatu ega pikene remondi tõttupeatub remondi ajaks ja pikeneb (kui seda ei ole garantiitingimustes välistatud)
  • olulise lepingurikkumise tõttu saab lepingust taganedasaab kasutada garantiitingimustes ettenähtud õiguskaitsevahendit

Järgmine infopäev toimub 6. juunil 2012 Tallinnas ning teemaks on pretensiooni esitamise õigus ja müügigarantii.

Infopäeva korraldab tarbijakaitseamet koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark