Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Suvekuum hoidis e-kaubandust tõusulainel

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli juunis jooksevhindades 21,4 miljonit eurot, mis maiga võrreldes kahanes küll 5%, kuid mullust juunit ületas 8%-lise kasvuga.

Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli juunis jooksevhindades 21,4 miljonit eurot, mis maiga võrreldes kahanes küll 5%, kuid mullust juunit ületas 8%-lise kasvuga.

Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.Jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenes 2018. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet.2018. aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 613,6 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv juunis aeglustus. Kui mais suurenes nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 6%, siis juunis oli kasv 2%.

Müügitulu suurenes nelja ja vähenes kahe tegevusala kauplustes ning ühe tegevusala kauplustes jäi müük eelmise aasta tasemele.

Müügitulu suurenes eelmise aasta juuniga võrreldes majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 9%), posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 7%), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 5%) ning muudes spetsialiseerimata kauplustes nn kaubamajades, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kasv 1%).

Joonis 1. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2001-2018. a 6 kuud, mõõtühik miljonit eurot.

Allikas: Statistikaamet.Müügitulu vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjadega ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük).

Tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes jäi müügitulu eelmise aasta juuniga samale tasemele.Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2017. aasta juuniga võrreldes 4%.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes 4%.Võrreldes eelmise kuuga vähenes juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu 2%.

Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine samuti 2%. 2018. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 0,5%.

Statistika aluseks on Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.Allikas: Statistikaamet, E-kaubanduse Liidu täiendused.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark