Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli juunis jooksevhindades 21,4 miljonit eurot, mis maiga võrreldes kahanes küll 5%, kuid mullust juunit ületas 8%-lise kasvuga.
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli juunis jooksevhindades 21,4 miljonit eurot, mis maiga võrreldes kahanes küll 5%, kuid mullust juunit ületas 8%-lise kasvuga.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.Jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenes 2018. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet.2018. aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 613,6 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv juunis aeglustus. Kui mais suurenes nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 6%, siis juunis oli kasv 2%.
Müügitulu suurenes nelja ja vähenes kahe tegevusala kauplustes ning ühe tegevusala kauplustes jäi müük eelmise aasta tasemele.
Müügitulu suurenes eelmise aasta juuniga võrreldes majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 9%), posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 7%), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 5%) ning muudes spetsialiseerimata kauplustes nn kaubamajades, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kasv 1%).
Joonis 1. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2001-2018. a 6 kuud, mõõtühik miljonit eurot.
Allikas: Statistikaamet.Müügitulu vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjadega ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük).
Tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes jäi müügitulu eelmise aasta juuniga samale tasemele.Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2017. aasta juuniga võrreldes 4%.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes 4%.Võrreldes eelmise kuuga vähenes juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu 2%.
Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine samuti 2%. 2018. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 0,5%.
Statistika aluseks on Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.Allikas: Statistikaamet, E-kaubanduse Liidu täiendused.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.