Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Tarbijakaitseamet alustab 18. detsembrini kestva teavituskampaaniaga „Alati ei saa Tarbijakaitseamet sind aidata. Tunne oma kohustusi!“, mis erinevalt senistest on suunatud tarbijate õiguste asemel tema kohustustele, millele tihti ei pöörata tähelepanu. Amet lükkab ümber ka levinud väärarusaamu, mis sagedasti viivad hilisemate murede ja kaebusteni.
Tarbijakaitseameti viimased kampaaniad on keskendunud eeskätt tarbijate õiguste rõhutamisele ning ettevõtjate suunamisele eeskujulikule ja ausale kauplemisele. Sel korral toob amet esile tarbijate levinuimad eksiarvamused ning juhib tähelepanu ka tarbijate kohustustele.
„Paljud probleemid saavad alguse vähesest teadlikkusest või läbimõtlematult tehtud otsusest. Olukorda iseloomustab näiteks asjaolu, et tarbijad sageli esitavad avaldusi, millest on näha, et nad on hinnanud oma õigusi üle ega ole pööranud piisavalt tähelepanu oma kohustustele. Vaid ligikaudu kolmandik kõikidest kaebustest on selgelt põhjendatud,“ selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Oma roll on ka kauplejail, kes olles teadlikud tarbijate peamistest väärarusaamadest, oskaks juba müügitegevuse käigus neid teemasid ennetavalt käsitleda.
Näiteks võivad vaidlused alata väärarusaamast, mil tarbija arvab, et tavapoodi on tal õigus ostetud ja defektita kaupa tagastada 14 päeva jooksul. Samuti arvatakse tihti, et defektse toote tagastamisel peab kaupleja kohe andma tagasi makstud raha ning esitatud pretensioonile peab kaupleja vastama kohe või hiljemalt paari päeva jooksul.
See tegelikult ei ole nii. Defekti esmakordsel ilmnemisel on kauplejal õigus asja parandada ning pretensioonile vastamiseks on kauplejal aega 15 päeva.
Tarbijakaitseamet toob näiteid enamlevinud müütidest ja nõuannetest kampaania veebilehele www.ostatargalt.ee eesti keeles ja www.pokupaisumom.ee vene keeles, kus saab igaüks teha ka testi, et teada saada kui teadlik on ta tarbijaõiguste ja –kohustuste teemal. Igapäevaseid nõuandeid saavad tarbijad ka tarbijakaitseameti Facebooki lehelt www.facebook.com/Tarbijakaitseamet/.
Allikas: Tarbijakaitseamet
Lisainfo:
Hanna Turetski
Tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja
Tel: 53 308 076
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.