Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Meedia

Tarbija, tunne oma kohustusi!

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Tarbijakaitseamet alustab 18. detsembrini kestva teavituskampaaniaga „Alati ei saa Tarbijakaitseamet sind aidata. Tunne oma kohustusi!“, mis erinevalt senistest on suunatud tarbijate õiguste asemel tema kohustustele, millele tihti ei pöörata tähelepanu. Amet lükkab ümber ka levinud väärarusaamu, mis sagedasti viivad hilisemate murede ja kaebusteni.

Tarbijakaitseameti viimased kampaaniad on keskendunud eeskätt tarbijate õiguste rõhutamisele ning ettevõtjate suunamisele eeskujulikule ja ausale kauplemisele. Sel korral toob amet esile tarbijate levinuimad eksiarvamused ning juhib tähelepanu ka tarbijate kohustustele.

„Paljud probleemid saavad alguse vähesest teadlikkusest või läbimõtlematult tehtud otsusest. Olukorda iseloomustab näiteks asjaolu, et tarbijad sageli esitavad avaldusi, millest on näha, et nad on hinnanud oma õigusi üle ega ole pööranud piisavalt tähelepanu oma kohustustele. Vaid ligikaudu kolmandik kõikidest kaebustest on selgelt põhjendatud,“ selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Oma roll on ka kauplejail, kes olles teadlikud tarbijate peamistest väärarusaamadest, oskaks juba müügitegevuse käigus neid teemasid ennetavalt käsitleda.

Näiteks võivad vaidlused alata väärarusaamast, mil tarbija arvab, et tavapoodi on tal õigus ostetud ja defektita kaupa tagastada 14 päeva jooksul. Samuti arvatakse tihti, et defektse toote tagastamisel peab kaupleja kohe andma tagasi makstud raha ning esitatud pretensioonile peab kaupleja vastama kohe või hiljemalt paari päeva jooksul.

See tegelikult ei ole nii. Defekti esmakordsel ilmnemisel on kauplejal õigus asja parandada ning pretensioonile vastamiseks on kauplejal aega 15 päeva.

Tarbijakaitseamet toob näiteid enamlevinud müütidest ja nõuannetest kampaania veebilehele www.ostatargalt.ee eesti keeles ja www.pokupaisumom.ee vene keeles, kus saab igaüks teha ka testi, et teada saada kui teadlik on ta tarbijaõiguste ja –kohustuste teemal. Igapäevaseid nõuandeid saavad tarbijad ka tarbijakaitseameti Facebooki lehelt www.facebook.com/Tarbijakaitseamet/.

Allikas: Tarbijakaitseamet

 

Lisainfo:

Hanna Turetski
Tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja
Tel: 53 308 076

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega