Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Detsembrikuus tellisid eestlased pakiautomaatidesse ettevõtetest 1,42 miljonit pakki, mida on 9,4% ja 123 000 pakki rohkem, kui 2022 aasta detsembris.
Kõige suuremat turuosa hoiab Omniva, kuid samas tehti detsembris marginaalne, vaid 0,7% kasv. Suurima kasvu tegemisega jätkas Smartpost, tehes eelmise aasta detsembrist 33,4% kasvu. DPD kasv oli 11,2%.
12 kuuga 2023 aastal tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 14,3 miljonit pakki, mida on pea 2 miljonit pakki rohkem, kui 2022 aastal, mis teeb aastase pakimahu kasvuks suisa 15,5%! 2023 aasta kokkuvõttes on Omniva turuosa 44%, Smartpostil 29% ja DPD 26%, Venipak 1%.
Aasta lõikes turuosade liikumist vaadates on Omniva 46% turuosa kahanenud kuust-kuusse 0,5-1% võrra, olles aasta lõpus 40%, kuid siiski aasta kokkuvõttes 44%. Smartposti turuosa aasta alguse 28% kasvanud 33% detsembris, DPD on olnud väga stabiilne terve aasta 25-26% juures. Omnival ei ole nii suure turuosa hoidmine kindlasti kerge, eriti kasvu tegemine siit veel. Omniva on kõvasti parandanud enda kuvandit, probleemide hulka ning iseteenindust. Kui aasta-kaks tagasi oli kaupmeeste poolt kuulda palju nurinat Omniva teenuse kohapealt siis viimasel ajal olematu või pigem kiitus.
2023. aastal sisenes Eesti turule Venipak pakiautomaatidega, mida nüüdseks on paigaldatud 155 ning Venipak hakkab kindlasti 2024. aastal mõnelt protsendilt turuosa kasvatama. Lisaks on lubanud 2024 aastal tulla Eesti turule Leedu post, kes mõnes Tallinna linnaosas juba testib pilootautomaate. Leedu post, riikliku ettevõttena kindlasti tuleb panustama ja turuosa võtma, mis toob veelgi tihedama konkurentsi pakiautomaatide turule 2024-2025 aastal. Olgu lisatud, et Eestis on juba 2024 aasta alguseks üle 1000 pakiautomaadi, täpsemalt 1087. Omniva on turuliides ka automaadide arvus- 365, DPD 300, Smartpostil 268 (pluss 57 pakipunkti), Venipakil 155 automaati.
Arvestades rahvaarvu oleme kindlasti Euroopas esimeste seas rahvaarvu ja automaatide suhtes on kindlasti veel (eriti maapiirkondades) kasvupotentsiaali ning absoluutselt kindlasti võib ka väita, et pea 2 miljonit rohkem tellitud pakki ning 15,5% kasvu tuli e-kaubanduse kättesaadavusest, mugavusest ning eelkõige võidab tihenevas konkurentsis nii tarbija kui kaupmees.
Eesti E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.
Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.
Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.