Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

Kui suured on Eesti e-kaubanduses kaupade tagastused ning milline on trend?

July 7, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Erinevad rahvusvahelised uuringud, E-kaubanduse Liidu, kui ka meie liikmete tellitud e-tarbimise trendiuuringud on andnud viimasel 3 aastal e-kaubanduse tagastusteks Eestis 2-3%, kui maksimaalselt 5%.

Euroopa Liidus on suuremad tagastused arenenumates riikides, näiteks Saksamaal, Prantsusmaal, Suurbritannias 8-12%. Tähelepanuväärne on, et antud riikides on e-kaubanduse käive aastas turu kohta 170-200 miljardit eurot (versus Eesti 1,4 miljardit eurot).

Sealjuures moe-ja rõivatööstuses on tagastus neis riikides julgelt 25-30%, mis suurte käivete ja rahvusvahelise tarne puhul võib olla kaupmehele küllaltki kulukas (kui tagastamise kulu ise katta)!Teine trend mis moe- ja ilu valdkonnas tagastuse suurust mõjutab on tagastuse lihtsamaks muutmine ning müügile orienteeritus- tagastamise protsessi lihtsus, kaupmehe kulul tagastamine jm.

Eestis on moe- ja ilu valdkonna e-poed tugevalt võtnud viimase aasta jooksul fookusesse lihtsa ja soodsa (paljudel tasuta) tagastuse, mis on viimase aasta jooksul tõstnud tagastatava kauba hulka pea 50%. Siinkohal tuleks seda vaadelda siiski kui positiivset trendi- julgustades tarbijat tellima 3 suurust, et kindlasti leida endale sobiv, võtad küll 2 toodet tagasi, teed kindla müügi.

Nii võib väita, et müügitulukasv on oluliselt suurem, kui tagastamise kulu. Ja võib ka väita, et hakkame siinkohal Euroopasse jõudma! Sealjuures Eestis on tagastus suurem, kui Lätis ja Leedus, kus kaupmehed ei ole niivõrd „avatud“ tagastusvõimaluste kuvamisele ning protsessi lihtsustamisele, mis veelkord tõendab tagastuse suurust protsessi lihtsuses ja omakorda tõstab oluliselt rohkem müüki, kui kasvatab kulu.Küsisime mitmelt suuremalt ja erinevas valdkonnas tegutsevalt E-kaubanduse Liidu liikmelt tagasisidet.

Nii võime väita, et näiteks Omniva, kes vahendab üle poole pakiautomaatide pakkidest, tagastatav pakkide arv (ei tulda järgi, saadetakse kaupmehele 14 päeva jooksul tagasi) on 9 kuuga 2020.a. vaid 1,9%. Suuremad moe- ja rõivamüüjad tõdevad, et viimase aastaga võrreldes ning mida suurem kampaania, seda rohkem- on tagastused kasvanud 10%lt 20-25%le viimastel kuudel.

Tehnika, elektroonika ja muude kodukaupade suurematel müüjatel on aga tagastuse protsent pea olematu ja 1-2% kanti. Turu üldist tagastuse madalat määra mõjutab kindlasti ka tagastamisele mittekuuluv nagu ravimid, toit jm, mis on teinud käesoleval aastal väga suure e-müügikasvu ning mõjutab kogu turu tagastuste protsenti väiksemaks.

Nii võime kinnitada, et Eesti liigub Euroopa trendide suunas, on meie turul keskmine e-kaubanduse kaudu tellitud kaupade tagastuse protsent siiski sinna 2-3% juurde.Tõnu VäätEesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Мы компетентны

Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.

Мы надежны

Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.

Мы в безопасности

Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.

Liitu liiduga

Интернет-магазины, которым можно доверять.

Знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый шоппинг, отвечающий строгим условиям.

Ознакомьтесь с этикеткой качества