Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Nüüd kui aasta on möödunud sellest kui Eesti kuulutas seoses koroonapandeemia levikuga eriolukorra ning üldiste piirangute tulemusel tabas ka turundustegevusi tugev tagasilöök, on hea aeg aasta jooksul toimunud muudatustele järele vaadata.
Esimeseks reaktsiooniks reklaamimaailmas oli üleüldine halvatus, mille kõige drastilisemaks näiteks on paljud need ettevõtted, kes külmutasid kõik oma turundustegevused (nii offline kui online).
Jah, tarbijad muutusid ratsionaalsemaks ja ettevaatlikumaks, kuid kardetud müügilangus oli kokkuvõttes väiksem kui karta võis. Paljudel inimestel oli endiselt vabu vahendeid ja nii mõnegi kulutuse vähenemine (meelelahutus, reisimine, teenused jms) võimaldas neil rohkem tarbida muid tooteid. Toimus kaua kardetud või oodatud murrang – paljud ettevõtted hakkasid nägema hüppelist kasvu oma e-kanalites.
Kes esimesena suutis sellele reageerida ja hakkas panustama digiplatvormidele ja e-turundusse, see suutis sellest ka kasu lõigata.
Tahes või tahtmata seostub e-turundus esmalt müügi aktiveerimisega ja mingil määral mõistetavalt oli see prioriteediks olukorras, mil tavapärane müük oli ära kukkunud. Kahetsusega peab aga nentima, et kogu senine turundusteooria unustati kiiresti ning pikka perspektiivi paljudel juhtudel ei vaadatud. Tekkis palju e-poode ja -poekesi, kes suutsid antud ajahetkel läbi kampaaniate viisakaid müüginumbreid tekitada, kuid ei investeerinud pikaaegsetesse tegevustesse.
Samaaegselt reklaamikampaania lõpuga kukkus ka müük tavapärasele tasemele.
Samas ka kõige aeglasemalt reageerinud suured ja tuntud ettevõtted on aastaga suutnud oma digivõimekust kasvatada. Tänaseks päevaks on tulemus see, et paljud aasta tagasi säranud väikeettevõtted pole suutnud oma edu hoida ning maadlevad piltlikult öeldes 100% ROI juures.
Senised „suured tegijad“ on aga nautimas läbi aegade kasumlikemaid e-müüke. Põhjus on lihtne ja loogiline – inimene kaldub ka digimaailmas eelistama tema jaoks tuntut ja kindlat toote- ja teenusepakkujat. Sa võid olla küll väga osav oma otsingureklaamide optimeerimises, kuid koore riisuvad ikkagi need, kes tekitavad inimestes äratundmist ja kindlustunnet. 3 soovitust:
Sellisel viisil ei leia Sa endale ostjat mitte ainult kampaania perioodiks, vaid pikkadeks aastateks.
Indrek Tori Convertal
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.
Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.
Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.