Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Septembrikuus tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 1,24 miljonit pakki. Eelmise aasta septembrikuust on see pea 170 000 pakki ja 15,7% rohkem. Ka eelmise aasta septembrikuu oli korraliku kasvuga üle-eelmisest aastast, +13%. Seega oli võrdlusbaas üldse mitte väike eelmiste paari aasta võrdluses. Ühe huvitava mõõdikuna oli kõigi kolme suurima pakiautomaatide ettevõtte kasv pea identne- Smartpostil 15,6%, DPDl 15% ja Omnival 16,3%. Veel võib lisada, et Omniva on paar protsenti turuosa viimase 3-4 kuuga küll kaotanud...
9 kuu kokkuvõttes on pakimaht pea 16% kasvus mis tähendab seda, et pea 14 miljonit pakki on eestlased 9 kuuga 2023 aastal tellinud rohkem, kui 2022 aastal.
Kokku on 2023 aasta 9 kuuga tellitud rohkem kui 10 miljonit pakki ning eelmise aasta suur rekordmaht- 12 miljonit pakki on kindlasti ületatav sel aastal.
Kui turgu analüüsida, siis enamus suuremad jaekabandanduse kui ka e-kaubanduse ja ka mõlemat väljundit pakkuvad ettevõtted ei tee enam suuri kasvusid. E-kaubanduse pool on küll 2-10% enamusel kasvus, on jaekaubanduse kogu turg langenud. Kasv tuleb pakimahus pigem väliskaubandusest ja peamiselt Aasiast- Aliexpress, Temu jt. Lisaks toob kasvu uus turg- uued e-poed ja tegijad Eesti/Baltikumi turul. Aasia turg on kindlasti poole suuremas kasvus kui kohalik. Vastavalt võiks prognoosiga 20%/10% vastavateks kasvudeks.
Oleme ka varasematel aastatel täheldanud ostujõu langemisel ning majanduse jahenemisel lisaks ka tarbijate poolt soodsamaid ostukohti ning odavamaid tooteid rohkem eelistamas. Eks siit tuleb surve ka kaupmeestele ning ilmselt on sügisel/talvel näha veel rohkem ja suuremaid soodustusi.
Monitooringu koostas Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, DPD ja Smartpostiga.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.
Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.
Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.