Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Advokaadibüroo Hedman Partners asus koostöös Eesti e-kaubanduse Liiduga tegema ettepanekuid Euroopa Liidu tarbija õigusi puudutavasse direktiivi ning hindama Eesti seadusandlusse ülevõtmise mõju .
Hedman Partnersi juhtivpartneri Merlin Salviku sõnul võttis Euroopa Liit 2011. aastal vastu uue direktiivi tarbija õiguste kohta, millega oluliselt muudetakse väljaspool äriruume ning sidevahendi abil sõlmitavate lepingute regulatsiooni.
"Direktiivi ülevõtmine Eestis toob endaga kaasa mitmeid olulisi muudatusi, eelkõige tarbijale enne lepingu sõlmimist kauba või teenuse kohta teabe jagamise kohustuse osas," tõi välja Salvik.
Direktiivi 2011/83/EL kohaselt ei tohi liikmesriigis säilitada ega vastu võtta norme, mis erinevad direktiivis sätestatust.
Direktiivi rakendamiseks on Justiitsministeerium koostanud võlaõigusseaduse ja tarbijakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille baasil teostab Hedman Partners analüüsi, kas eelnõu vajab täiendavaid muudatusi, kuidas võiksid pakutavad normid mõjutada Eesti e-kaubandust tulevikus ning millised kohustused kaasnevad direktiivi ülevõtmisega e-kaubandusega tegelevatele ettevõtjatele.
"Samuti on meie ülesandeks esile tuua need eelnõu normid, mille sõnastus on ebaselge, mitmeti mõistetav või vajab täiendavaid selgitusi seletuskirjas," lisas Salvik.
Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.
Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.
Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.