Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Advokaadibüroo Hedman Partners asus koostöös Eesti e-kaubanduse Liiduga tegema ettepanekuid Euroopa Liidu tarbija õigusi puudutavasse direktiivi ning hindama Eesti seadusandlusse ülevõtmise mõju .
Hedman Partnersi juhtivpartneri Merlin Salviku sõnul võttis Euroopa Liit 2011. aastal vastu uue direktiivi tarbija õiguste kohta, millega oluliselt muudetakse väljaspool äriruume ning sidevahendi abil sõlmitavate lepingute regulatsiooni.
"Direktiivi ülevõtmine Eestis toob endaga kaasa mitmeid olulisi muudatusi, eelkõige tarbijale enne lepingu sõlmimist kauba või teenuse kohta teabe jagamise kohustuse osas," tõi välja Salvik.
Direktiivi 2011/83/EL kohaselt ei tohi liikmesriigis säilitada ega vastu võtta norme, mis erinevad direktiivis sätestatust.
Direktiivi rakendamiseks on Justiitsministeerium koostanud võlaõigusseaduse ja tarbijakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille baasil teostab Hedman Partners analüüsi, kas eelnõu vajab täiendavaid muudatusi, kuidas võiksid pakutavad normid mõjutada Eesti e-kaubandust tulevikus ning millised kohustused kaasnevad direktiivi ülevõtmisega e-kaubandusega tegelevatele ettevõtjatele.
"Samuti on meie ülesandeks esile tuua need eelnõu normid, mille sõnastus on ebaselge, mitmeti mõistetav või vajab täiendavaid selgitusi seletuskirjas," lisas Salvik.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.