Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

E-kanalites hoogustus reisiteenuste ostmine

Kati Rajari
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati RajariKati Rajari
Tõnu Väät
Kati Rajari
Kati Rajari
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

SEB Balti erakliendid tegid 2022. aasta esimeses kvartalis internetioste pea samas mahus kui mullu samal ajal, sealjuures kulutati Eestis e-poodides 5% rohkem kui läinud aasta esimeses kvartalis. Kasvu näitasid turismiga seotud ostud, samas kui kaubanduses oli näha tagasiminekut.

Reisimisega seotud e-oste tegid SEB Eesti kliendid tänavu esimeses kvartalis ligi kolm korda suuremas mahus (kasv 183%), veelgi suurem oli kasv Lätis (326%) ja Leedus (277%). Lisaks oli Eestis tõusutrendis transpordi, söögikohtade, muude teenuste ja meelelahutuse e-kaubandus. Lõunanaabrid kulutasid samuti varasemast oluliselt rohkem transpordile (80%) ja söögikohtadele (38%). Leedus näitas lisaks transpordile (86%) suuremat kasvu tervishoiuteenuste valdkond (22%).

Kõigis Balti riikides kulutati aasta alguses vähem kodu sisustamisega seotud valdkondadele. Eestis langesid aia- ja kodukaupade e-ostud 31% ja e-kanalites tehtud kulutused elektroonikale 42% - kui mullu soovisid paljud inimesed aasta alguses oma elamistingimusi parandada ja toimetati aktiivselt e-poodides, siis tänavu on see ind mõnevõrra langenud.

Vanuserühmade lõikes kasvas e-kaubandus Eestis enim kõige nooremate, 18–25-aastaste seas (14%) ning pensioniealiste, üle 65-aastaste e-ostud olid languses (-9%). 

„Nüüd kui koroonakriisi ajal kehtestatud meetmed on üle maailma praktiliselt kadunud, siis soovitakse järjest rohkem reisida ning seda kinnitab ka märkimisväärselt kasvanud reisiteenuste ostmine e-kanalite vahendusel,“ ütles SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen.

„E-ostude langus erinevates kaubasegmentides ja eriti koduga seotud valdkondades näitab, et eelmise aasta koroonatingimustes eelistati oluliselt rohkem teha elamustingimuste parandamiseks oste kaugteel. Täna, mil piirangud on kaotatud, on aga näha, et elektroonikat, aia- ja kodukaupu ning riideid eelistab märkimisväärne osa klientidest e-kaubanduse asemel soetada jälle poest, sest kõigis kolmes kategoorias kasvasid poes tehtud ostud Eestis vähemalt 20%,“ täiendas Leppänen.

Tabel: e-kaubanduse käibe muutus 2022. aasta esimene kvartal võrreldes 2021. aasta sama ajaga.
Aluseks on võetud SEB klientide e-kanalites tehtud kaardi- ja pangalingi maksed.

 

 

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Мы компетентны

Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.

Мы надежны

Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.

Мы в безопасности

Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.

Liitu liiduga

Интернет-магазины, которым можно доверять.

Знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый шоппинг, отвечающий строгим условиям.

Ознакомьтесь с этикеткой качества