Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Blogi

Eesti e-poed on tehniliselt rohkem korras kui e-poed UK-s

July 7, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Eesti e-poed on tehniliselt korras, kuid senisest enam tuleks hakata tähelepanu pöörama keskkondade kiirustele. Nii võiks kokku võtta 23. augustil toimunud Eesti E-kaubanduse Liidu seminaril tutvustatud raporti tulemused.

Eesti e-kaubandus areneb kiiresti. Statistikaameti andmetel on interneti teel kaupu müüvate kaupluste müügitulu 2017. aasta esimesel seitsmel kuul kasvanud keskmiselt 38%, samas kui jaekaupluste müügitulu kasvas keskmiselt 6%. Ka E-kaubanduse Liidu andmed kinnitavad seda, et Eesti elanikud muutuvad üha rohkem „pakirahvaks“ ning oma e-poe on avanud või peagi avab enamik suuremaid kaubanduskette.

E-poed on letimüügiga võrreldes oluliselt kasumlikumad ning kuna nii Forresteri kui Gartneri uuringute järgi on peamiseks kliente ärritavaks teguriks mitte e-poodide kasutusmugavus, vaid nende tehniline toimimine ja kasutuskiirus, siis otsustas Plumbr koos Eesti E-kaubanduse Liiduga viia läbi uuringu hindamaks, kui hästi töötavad Eesti e-poed.

Analüüsi aluseks võeti kõik E-kaubanduse Liidu liikmed ehk 175 e-poodi. Erinevatel ajahetkedel külastasid neid poode Plumbr.eu robotid, kes imiteerisid korraga umbes 20 kliendi käitumist. Mõõdeti kahte parameetrit:

  1. Iga tehtud kliki tulemuslikkust ehk loeti kokku, mitmel juhul e-pood tehniliselt ei töötanud ja kasutajale kuvati veateade.
  2. Samuti mõõdeti iga kliki puhul, kui palju aega kulus kliendi jaoks nupuvajutusest kuni vastuse saamiseni.


IT lahenduste töökindlus sõltub väga paljudest teguritest ning üks ja seesama programmikood võib erinevatel ajahetkedel ning erinevate kasutajate jaoks anda erineva kasutajakogemuse. E-poes olevate kasutajate hulk, võrgukiirus, väliste partnerite (nt makselahenduste) töökindlus – kõik need mõjutavad tulemusi ning andmed võivad sõltuvalt mõõtmishetkest erineda kordades.

Tulemustest. Tehnilisi vigu esines kõigest 3 protsendil e-poodidest, mis on väga tugev näitaja. Erinevalt näiteks UK-st, kus sarnane uuring viidi läbi 500 enimkasutatava e-poega ja kus robotid leidsid vähemalt 1 veasituatsiooni 19% e-poodidest.

Kehvem on olukord e-poodide kasutuskiirusega. Kasutajate käitumise uuringud näitavad, et kui peale nupuvajutust tuleb „pilt ette“ aeglasemalt kui 5 sekundit, tajub klient seda kui põhjendamatut aeglust. Nagu juuresolevalt jooniselt näha, olid uuringus osalenud e-poodidest vaid ca 18% absoluutselt probleemivabad. Ülejäänud 82% peaksid oma poe aeglasemad kohad üle vaatama ja hindama, kas nad kaotavad aeglusest tulenevalt kliente või mitte. Umbes neljandikul poodidest esines tõsiseid probleeme – enam kui pooled nende klientidest kogevad igapäevaselt kasutajatena põhjendamatut aeglust.


Amazon väidab, et iga lisandunud 100 ms rakenduse kasutuskiirusele, vähendab 1% nende müüki. Plumbri andmed nii radikaalset ärakukkumist ei näita, kuid tuginedes rohkem kui viiele miljardile päringule, julgeme väita, et kui leht tuleb kasutaja jaoks ette keskmiselt 2 sekundi asemel 6 sekundiga, siis ca neljandik kasutajatest lahkub keskkonnast ning 80% neist ei naase, kui tegemist on e-poega.

Eesti e-kaubanduse turul on konkurents veel väike, mistõttu seni on e-kanalite juhtidel piisanud töövahendina Google Analyticsi kasutamisest. Kui aga soovitakse suurendada turuosa ja oluliseks muutub iga kliendi rahulolu, siis tuleks vaadata ka nende vahendite poole, mis mõõdavad iga kliendi kasutuskogemust, et maksimeerida e-kanalitest saadavat tulu.



Priit Potter
Juhatuse esimees
Plumbr.eu

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Мы компетентны

Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.

Мы надежны

Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.

Мы в безопасности

Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.

Liitu liiduga

Интернет-магазины, которым можно доверять.

Знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый шоппинг, отвечающий строгим условиям.

Ознакомьтесь с этикеткой качества