Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Eesti e-poed on tehniliselt korras, kuid senisest enam tuleks hakata tähelepanu pöörama keskkondade kiirustele. Nii võiks kokku võtta 23. augustil toimunud Eesti E-kaubanduse Liidu seminaril tutvustatud raporti tulemused.
Eesti e-kaubandus areneb kiiresti. Statistikaameti andmetel on interneti teel kaupu müüvate kaupluste müügitulu 2017. aasta esimesel seitsmel kuul kasvanud keskmiselt 38%, samas kui jaekaupluste müügitulu kasvas keskmiselt 6%. Ka E-kaubanduse Liidu andmed kinnitavad seda, et Eesti elanikud muutuvad üha rohkem „pakirahvaks“ ning oma e-poe on avanud või peagi avab enamik suuremaid kaubanduskette.
E-poed on letimüügiga võrreldes oluliselt kasumlikumad ning kuna nii Forresteri kui Gartneri uuringute järgi on peamiseks kliente ärritavaks teguriks mitte e-poodide kasutusmugavus, vaid nende tehniline toimimine ja kasutuskiirus, siis otsustas Plumbr koos Eesti E-kaubanduse Liiduga viia läbi uuringu hindamaks, kui hästi töötavad Eesti e-poed.
Analüüsi aluseks võeti kõik E-kaubanduse Liidu liikmed ehk 175 e-poodi. Erinevatel ajahetkedel külastasid neid poode Plumbr.eu robotid, kes imiteerisid korraga umbes 20 kliendi käitumist. Mõõdeti kahte parameetrit:
IT lahenduste töökindlus sõltub väga paljudest teguritest ning üks ja seesama programmikood võib erinevatel ajahetkedel ning erinevate kasutajate jaoks anda erineva kasutajakogemuse. E-poes olevate kasutajate hulk, võrgukiirus, väliste partnerite (nt makselahenduste) töökindlus – kõik need mõjutavad tulemusi ning andmed võivad sõltuvalt mõõtmishetkest erineda kordades.
Tulemustest. Tehnilisi vigu esines kõigest 3 protsendil e-poodidest, mis on väga tugev näitaja. Erinevalt näiteks UK-st, kus sarnane uuring viidi läbi 500 enimkasutatava e-poega ja kus robotid leidsid vähemalt 1 veasituatsiooni 19% e-poodidest.
Kehvem on olukord e-poodide kasutuskiirusega. Kasutajate käitumise uuringud näitavad, et kui peale nupuvajutust tuleb „pilt ette“ aeglasemalt kui 5 sekundit, tajub klient seda kui põhjendamatut aeglust. Nagu juuresolevalt jooniselt näha, olid uuringus osalenud e-poodidest vaid ca 18% absoluutselt probleemivabad. Ülejäänud 82% peaksid oma poe aeglasemad kohad üle vaatama ja hindama, kas nad kaotavad aeglusest tulenevalt kliente või mitte. Umbes neljandikul poodidest esines tõsiseid probleeme – enam kui pooled nende klientidest kogevad igapäevaselt kasutajatena põhjendamatut aeglust.
Amazon väidab, et iga lisandunud 100 ms rakenduse kasutuskiirusele, vähendab 1% nende müüki. Plumbri andmed nii radikaalset ärakukkumist ei näita, kuid tuginedes rohkem kui viiele miljardile päringule, julgeme väita, et kui leht tuleb kasutaja jaoks ette keskmiselt 2 sekundi asemel 6 sekundiga, siis ca neljandik kasutajatest lahkub keskkonnast ning 80% neist ei naase, kui tegemist on e-poega.
Eesti e-kaubanduse turul on konkurents veel väike, mistõttu seni on e-kanalite juhtidel piisanud töövahendina Google Analyticsi kasutamisest. Kui aga soovitakse suurendada turuosa ja oluliseks muutub iga kliendi rahulolu, siis tuleks vaadata ka nende vahendite poole, mis mõõdavad iga kliendi kasutuskogemust, et maksimeerida e-kanalitest saadavat tulu.
Priit Potter
Juhatuse esimees
Plumbr.eu
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.