Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

Juuni-juulikuu pakiautomaatide mahtude monitooring

Tõnu Väät
- Author  
Tegevjuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu VäätTõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht
Tegevjuht

Kuigi majanduses on langus, kannatab nii eksport kui ka sisetarbimine on pakiautomaatide maht kasvus. Tegelikult on siin täiesti korrelatsioon ja loogika. Enamus valdkondades on sel aastal 10-20% langus. Kannatavad kõik, mis ei ole eluliselt vajalik (v.a. toit, kütus, energia, laen jm mida peab ostma ja maksma). Vähenenud on tarbimine kestvuskaupades ja valdkondades, mis ei ole eluliselt vajalikud. Langenud on ka keskmine ostukorvi väärtus- meie liikmesettevõtete makseteenuste vahendajate info põhjal ca 20%.

Üks pool, miks aga langeva käibe juures maht ei lange, on see, et ostetakse odavamat kaupa ning rohkem, kui ka see, et sellistel aegadel suureneb tuntavalt piiriülene ja eelkõige Aasia kaubandus. Nii ongi üks maailma suurimaid reklaamijaid ja Hiina uus e-kaubamaja Temu võtnud võimust ka Eestis. Temu, Aliexpress teevad suuri mahtusid ning veavad peaasjalikult Omniva jaSmartposti mahtusid üles. See on ka tavapärane reegel- nii, kui eestlaste ostujõud langeb ja majanduses on keerulised ajad, vaatab tarbija üha rohkem hinda ning otsib soodsamat alternatiivi (Aasiast) ning lükkab kallimad, mitte just hädavajalikud ostud edasi.

Kui nüüd juuni-juuli kuud pakiettevõtete lõikes vaadata siis juunis kasvas pakiautomaatide maht Eestis 8,6% ning juulis suisa 25,2% (seda suuresti ka Omniva mahtude liikumisest juunist pigem juulisse).

Omniva hoiab positsiooni ja suurimat turuosa, mis on pea pool turust on Smartpost ja DPD pea võrdsed ülejäänud turgu jagamast (siiski Smartpost mõne protsendi suurem). Juunis tegi kõige suuremat kasvu Smartpost 16%, DPD 13%, Omniva vaid 0,7%. Juulis aga oli kõigi kasv pea võrdne- Omniva 25%, Smartpost ja DPD 23-24%. Tõsi, kõige suurem kasvaja on Venipak, juulis näiteks suisa 150%, kuid alles turule sisenejana on nende turuosa alla 2% ning on väga visa kasvama.

Sarnane trend (seis majanduses) jätkub kindlasti terve selle aasta ning järgmine aasta ei tundu tulevad roosilisem, kuna rakenduvad uued maksud, mis tarbija ostujõudu pigem allapoole viivad. Seda enam on vaja olla konkurentsis hindade, turunduskampaaniate kui suurepärase (mitte hea )klienditeenindusega!

 

Monitooringu koostas Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, DPD, Smartposti, Venipakiga.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Мы компетентны

Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.

Мы надежны

Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.

Мы в безопасности

Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.

Liitu liiduga

Интернет-магазины, которым можно доверять.

Знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый шоппинг, отвечающий строгим условиям.

Ознакомьтесь с этикеткой качества