Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Käesoleva aasta novembris tegid sooduskampaaniad nagu E-smaspäev ja Must Reede Maksekeskuse ja Montonio statistika järgi 2,5-3x suuremad käibed neil päevil, kui on tavapärasel päeval. E-smaspäev seejuures ületas Montonio hinnangul Musta Reede käivet. Tarbija on muutunud soodustuse altimaks, mis tähendab, et paljud kampaaniad sama soodustuse või pakkumisega, mis olid aasta tagasi, enam ei toiminud. Samas kes tegid hea pakkumise, tegid ka hea müügi. Novembrikuus liikus pakiautomaatidesse 1 268 000 pakki, mida on 9% rohkem, kui aasta tagasi. Üle 1,2 miljoni paki tellisid eestlased 2021.a., mil olid kaubanduskeskused kohati kinni ja kasv üüratu, vaid aprillikuus (täpsemalt 1,3 miljonit pakki). Sellist pakkide mahtu nagu 1,2 miljonit, oleme näinud viimase 2 aasta jooksul vaid 2x (2021 aprill ning 2022 aprill). Novembris maadles Smartpost pakiautomaatide tarkvara vahetuse probleemidega, mis ilmselt põhjustas ka kaupmeeste poolt teiste konkurentide enim eelistamise. Seetõttu tegi Smartpost -10% eelmisest aastast ning nende turuosa kogu pakimahust oli 27%. Esmakordselt jõudis neile järgi (vaid paar tuhat pakki vahe) ja tegi samuti 27% turuosa DPD. Omniva tegi võimsa kuu, Eesti sisene maht kasvas kahekohalise numbri, samuti ja rohkemgi veel rahvusvaheline maht. Omniva tegi aasta võrdluses suisa 21% kasvu ning nend turuosa oli üle 45%. Käesoleva aasta 11 kuuga on eestlased tellinud pakiautomaatidesse pisut üle 11 miljoni paki. 2021 a tellisid eestlased pakiautomaatidesse üle 12 miljoni paki. Sel aastal ületatakse eelmise aasta mahtu pisut. Eelmisel aastal oli ka võrreldes üle-eelmisega 33% kasvu. Sel aastal muidugi tuleb käibes kasv korralik, suuresti ka tänu inflatsioonile. Eelmise aasta 33% pakimahu kasvu kõrval oli Eesti Panga käibe statistika 2,5 miljardit eurot, mis oli 50% kasvu üle-eelmisest aastast. Käesoleva aasta 9 kuu ehk 3 kvartali peale näitab Eesti Panga statistika 40% kasvu. Mis ei tähenda muidugi 40% hinnatõusu sama mahu pealt, vaid on ka mõnevõrra kallimaid asju tellitud. Kohati näitavad kaupmeeste andmed 10-15% kallimat keskmist ostukorvi viimastes kvartalites.
Tõnu Väät
Eesti E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.
Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.
Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.