Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Silmast silma kohtujad hääbuvad, veebikaubandusse investeerijad jäävad ellu

Kati Rajari
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati RajariKati Rajari
Tõnu Väät
Kati Rajari
Kati Rajari
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Ettevõtjatevahelise (B2B) kaubanduse traditsioonilised meetodid müügist kliendisuhtluseni ning tellimuste täitmisest tarneni on kiires muutuses. Tänaseks langetab Y-põlvkond pea kolm neljandikku kõigist B2B ostuotsustest ning aastaks 2025 kolib 80 protsenti kõigist tehingutest digitaalsetesse kanalitesse. Kuidas siis ikkagi ellu jääda? Toome välja viis nõuannet, kuidas e-kaubanduse tormilise lainega kaasas käia.

Digitaalne taristu

Paranda oma lõppkasutajatevahelistes äriprotsessides kliendikogemust funktsioonide ja tehnoloogiate abil. Väga oluline on näiteks digitaliseerida kogu tootekataloog ning lisada lehele hõlpsalt kasutatav ja võimas otsingumootor nende toodete leidmiseks. Lisafunktsioonid nagu mobiili/tahvelarvutiga kohandumine, tugev andmekaitse, turvalised veebimaksed ja vestluse funktsioon kuuluvad samuti enamiku veebikaubandusplatvormi kasutajate põhiootuste sekka, ükskõik kas see on B2C (tootjalt tarbijale suunatud) või B2B.

Kliendikogemus

2020. aastal muutus B2B ostjate silmis kliendikogemus hinnast olulisemaks. Nüüd leiab 64% ostjatest, et kogemus on tähtsam kui hind, 86% ostjatest on aga valmis parema kogemuse eest rohkem maksma. Ükskõik, kas vajad selleks täielikku digipööret või lihtsalt veebilehe värskendust, sea klient 2021. aastal esikohale.
Küsi endalt iga uue funktsiooni ja projekti puhul „kuidas see kliendi kogemust parandab?“

Isikupärastamine

21. sajandi kliendid ostlevad üleilmselt, seega peaks su veebikaubandusplatvorm tulema toime erinevates valuutades sooritatud maksetega. Suurenda klientide rahulolu, näidates neile selgelt ära piiriüleste tehingutega seotud kulud, näiteks tolli- ja muud maksud.

Omnikanal

Selles mitmel müügikanalil põhinevas lähenemisviisis kombineeritakse traditsioonilised veebipoed tavapoodidega ning tahvelarvuti ja/või nutitelefoni võimalustega. Sujuv integratsioon suurendab klientide kaasatust ning aitab B2B ettevõtetel võimendada oma ettevõtte eesmärke, jõudes klientideni üle kogu maailma.
Selles mitmel müügikanalil põhinevas lähenemisviisis kombineeritakse traditsioonilised veebipoed tavapoodidega ning tahvelarvuti ja/või nutitelefoni võimalustega. Sujuv integratsioon suurendab klientide kaasatust ning aitab B2B ettevõtetel võimendada oma ettevõtte eesmärke, jõudes klientideni üle kogu maailma.

Viimase miili optimeerimine

Kliendikogemus ei lõppe sellega, et B2B ostja klõpsab ’Osta kohe’ nupule. Paljudel juhtudel saab sellest hoopis tõeline kliendikogemus alguse – siin on esikohal kiirus, usaldusväärsus, mugavus ning tõhus tagastus- ja ümbervahetusprotsess. Võta eeskuju B2C sektori näidetest ja tee investeeringuid tagamaks, et su lõplik puutepunkt klientidega on positiivne.

Sinu B2B veebilehe tervisekontroll

DHL on koostanud lihtsa B2B veebikaubanduse tervisekontrolli – kontrollnimekirja, mis aitab sul selgitada välja, millised veebikaubandusportaali elemendid vajavad veel optimeerimist.

Võta juba täna ühendust meie usaldusväärsete nõustajatega ja tee algust oma ettevõtte uue peatükiga www.dhl.ee.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Мы компетентны

Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.

Мы надежны

Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.

Мы в безопасности

Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.

Liitu liiduga

Интернет-магазины, которым можно доверять.

Знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый шоппинг, отвечающий строгим условиям.

Ознакомьтесь с этикеткой качества