Silmast silma kohtujad hääbuvad, veebikaubandusse investeerijad jäävad ellu

December 2, 2021

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Ettevõtjatevahelise (B2B) kaubanduse traditsioonilised meetodid müügist kliendisuhtluseni ning tellimuste täitmisest tarneni on kiires muutuses. Tänaseks langetab Y-põlvkond pea kolm neljandikku kõigist B2B ostuotsustest ning aastaks 2025 kolib 80 protsenti kõigist tehingutest digitaalsetesse kanalitesse. Kuidas siis ikkagi ellu jääda? Toome välja viis nõuannet, kuidas e-kaubanduse tormilise lainega kaasas käia.

Digitaalne taristu

Paranda oma lõppkasutajatevahelistes äriprotsessides kliendikogemust funktsioonide ja tehnoloogiate abil. Väga oluline on näiteks digitaliseerida kogu tootekataloog ning lisada lehele hõlpsalt kasutatav ja võimas otsingumootor nende toodete leidmiseks. Lisafunktsioonid nagu mobiili/tahvelarvutiga kohandumine, tugev andmekaitse, turvalised veebimaksed ja vestluse funktsioon kuuluvad samuti enamiku veebikaubandusplatvormi kasutajate põhiootuste sekka, ükskõik kas see on B2C (tootjalt tarbijale suunatud) või B2B.

Kliendikogemus

2020. aastal muutus B2B ostjate silmis kliendikogemus hinnast olulisemaks. Nüüd leiab 64% ostjatest, et kogemus on tähtsam kui hind, 86% ostjatest on aga valmis parema kogemuse eest rohkem maksma. Ükskõik, kas vajad selleks täielikku digipööret või lihtsalt veebilehe värskendust, sea klient 2021. aastal esikohale.
Küsi endalt iga uue funktsiooni ja projekti puhul „kuidas see kliendi kogemust parandab?“

Isikupärastamine

21. sajandi kliendid ostlevad üleilmselt, seega peaks su veebikaubandusplatvorm tulema toime erinevates valuutades sooritatud maksetega. Suurenda klientide rahulolu, näidates neile selgelt ära piiriüleste tehingutega seotud kulud, näiteks tolli- ja muud maksud.

Omnikanal

Selles mitmel müügikanalil põhinevas lähenemisviisis kombineeritakse traditsioonilised veebipoed tavapoodidega ning tahvelarvuti ja/või nutitelefoni võimalustega. Sujuv integratsioon suurendab klientide kaasatust ning aitab B2B ettevõtetel võimendada oma ettevõtte eesmärke, jõudes klientideni üle kogu maailma.
Selles mitmel müügikanalil põhinevas lähenemisviisis kombineeritakse traditsioonilised veebipoed tavapoodidega ning tahvelarvuti ja/või nutitelefoni võimalustega. Sujuv integratsioon suurendab klientide kaasatust ning aitab B2B ettevõtetel võimendada oma ettevõtte eesmärke, jõudes klientideni üle kogu maailma.

Viimase miili optimeerimine

Kliendikogemus ei lõppe sellega, et B2B ostja klõpsab ’Osta kohe’ nupule. Paljudel juhtudel saab sellest hoopis tõeline kliendikogemus alguse – siin on esikohal kiirus, usaldusväärsus, mugavus ning tõhus tagastus- ja ümbervahetusprotsess. Võta eeskuju B2C sektori näidetest ja tee investeeringuid tagamaks, et su lõplik puutepunkt klientidega on positiivne.

Sinu B2B veebilehe tervisekontroll

DHL on koostanud lihtsa B2B veebikaubanduse tervisekontrolli – kontrollnimekirja, mis aitab sul selgitada välja, millised veebikaubandusportaali elemendid vajavad veel optimeerimist.

Võta juba täna ühendust meie usaldusväärsete nõustajatega ja tee algust oma ettevõtte uue peatükiga www.dhl.ee.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega