Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Eestimaa inimene kasutab pakiautomaati kord kuus

Kati Rajari
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati RajariKati Rajari
Tõnu Väät
Kati Rajari
Kati Rajari
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Kõige agaramad pakiautomaatide kasutajad on Baltimaades läbi viidud uuringu põhjal leedukad, kellest kasutab teenust kord kuus vähemalt 72% vastanutest. Eestimaa ja Läti elanikud on mõnevõrra tagasihoidlikumad. Nendest kasutab pakiautomaate kord kuus 60% inimestest, selgus Smartpost Itella ja Dentsu tarbijakäitumise uuringust.

Nii Eestis, Lätis kui Leedus on kõige sagedasem pakiautomaadi kasutaja 25-44-aastane naisterahvas. Kui Eestis ja Lätis kasutavad pakiautomaate rohkem maapiirkondades elavad inimesed, siis Leedus on peamiseks kliendiks just suurlinna elanik.

Baltimaade puhul tõusevad kõigis kolmes riigis sarnaselt esile kolm tootegruppi, mille kasutamisel pakiautomaate teistest enam eelistatakse. Nendeks on riided-jalanõud, elektroonikaseadmed ning kosmeetika. Riideid ja jalanõusid saadab Eestis 59% vastanutest, Lätis ja Leedus 63% elanikest. 

Võrreldes teiste Balti riikidega, kasutavad Eestimaa inimesed Lätist ja Leedust mõnevõrra enam pakiautomaate elektroonika ja tehnoloogia saatmiseks. Kui siinsel turul on pakiautomaadid säärase kauba puhul kasutusel 42% inimestest, siis Lätis 34%. Leedus on vastav näitaja 31%. Lätis on teistest populaarsemaks tootekategooriaks pakiautomaatide kasutamisel võrreldes ülejäänud Balti riikidega ravimid ning Leedus raamatud.

Tarbijakäitumise puhul ning sobiva teenusepakkuja/pakiautomaadi valikul on Eestis peamine argument lähedus kodule. See on olulisim valikukriteerium 65% vastanutele. Teisel kohal otsustusprotsess on pakiautomaadi lähedus tavapärasele liikumise marsruudile (56%) ning kolmandal kohal teenuse maksumus (47%).

„Uuringust ilmnenud statistika kinnitab strateegilise laienemise aluseks olevat põhimõtet, et pakiautomaadi valikul on kõige olulisem lähedus kodule,“ märkis Smartpost Itella Baltikumi turunduse- ja kliendikogemuse juht Annika Parm. „Seetõttu on meie üheks prioriteediks pidevalt laiendada olemasolevat pakiautomaatide võrgustikku üle Eesti, et jõuda kõigi inimesteni, kes teenust vajavad või tulevikus sooviksid kasutada,“ lisas Parm.

Itella Estonia OÜ

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Мы компетентны

Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.

Мы надежны

Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.

Мы в безопасности

Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.

Liitu liiduga

Интернет-магазины, которым можно доверять.

Знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый шоппинг, отвечающий строгим условиям.

Ознакомьтесь с этикеткой качества