Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Tihedate kampaaniate ajal on alati küsimus, kuidas luua edukaid pühade meilikampaaniaid, kas teha need üleüldised, unikaalsed või on veel variante? Ning kuidas neid teha? Selles artiklis vaatame üle, kuidas teha head kampaaniat, ka siis kui pühadeperiood juba käib.
Turundajad üle maailma kasutavad pühadeaega, et luua nii pikema- kui lühiajalisi kampaaniaid klientide püüdmiseks. Selleks, et saada uusi kontakte meililisti, uusi müüke või lihtsalt muuta kliendisuhteid tugevamaks, on lubatud kasutada erinevaid võtteid ja samme. Edukate pühadekampaaniate tegemiseks on vaja panust ja aega. Kui sul on võimalik kasutada eelmise aasta kokkuvõtteid, saad kasutada ka neid andmeid, et teha oma kampaania veelgi paremaks. Kuid kui sul neid pole kasutada, saad siiski teha hea strateegia algusest lõpuni.
Pühade meilikampaaniad on tegelikult oma põhimõttelt meilikampaaniad. Seega on neil olemas kõik hea meilikampaania elemendid, et tuua maksimaalselt hea tulemus. Seega, vaatame üle need elemendid, et saaksid teha maksimaalselt hea kampaania.
Kõige esimene element on muidugi selge eesmärk. See on kindel fookus sellele, mida sa soovid näha ja saavutada oma meilidega. Sinu pühadekampaaniad ja ka teised kampaaniad võivad sisaldada eesmärkidena:
See samm on tõesti oluline. Sinu eesmärgid hakkavad määrama tekste, ajastust ja palju muud.
Järgmisena, kui sa oled teinud selgeks selle “miks” sa ühendust võtad kontaktidega, võid hakata määrama “keda” sa sihid. Personaliseerimine on edu jaoks väga oluline isegi külmade kontaktide puhul. Seega saad sa segmenteerida oma publikut, et alustada protsessi. Segmenteerides võid arvesse võtta järgmist:
Mitmed kliendisuhtlustarkvarad (CRM tööriistad) saavad aidata pakkudes abi sarnaste andmete haldamisel. Segmenteerimine saab olla abiks et luua kliendi persoonasid ja kliendi teekondi, et viia sinu turunduse ja sisu strateegiad uuele tasemele.
Järgmisena, edukad pühadeaegsed meilikampaaniad võiks sihtida kindlasti kõrget avamismäära. Ehk kui turundusmeilid märgitakse spämmiks või neid ignoreeritakse, ei mõju see järgmistele kampaaniatele hästi. Seega on vaja teha esmamulje väga heaks.
Rääkides sellest, milline su sõnum paistab saaja postkastis, on hea meeles pidada 3 elementi.
Need elemendid on eriti olulised mobiiltelefoni vaates. Näiteks Sendinblue on teinud järgneva illustratsiooni selle tarbeks:
Kui kirjasaajad on kirja avanud on järgmiseks ülesandeks nende veenmine. Hea kirja ülesehitus aitab kaasa kirja mõistmisele ja pikemale lugemisajale ning sinu tekstid ja tegutsemiskutse suunavad müükide või järgmiste sammude tegemisele.
Selle punkti osas on tähtis silmas pidada järgmist:
Muidugi peaksid sinu tekstid ja ülesehitused põhinema sinu enda loodud sisul, teadmistel ning A/B testimisel. Näiteks selles artiklis saad lugeda sellest, kuidas pakkuda meiliturunduse abil klientidele sooja vastuvõttu.
Kõik eelnenud elemendid on väga vajalikud heaks meilikampaaniaks, kuid siiski sellest ei piisa pühade puhul. Seda seetõttu, et pühademeilid pole tüüpilised meilid vaid tulevad väga konkreetse eesmärgiga: kasutada pühi turunduse eesmärgil.
Seega, kui sul on ülaltoodud vundament paigas, siis võid vaadata ka alumisi punkte, et teha väga häid pühade-teemalisi meile.
Nagu ülal välja toodud, su esimene eesmärk peaks olema publiku segmenteerimine paremaks personaliseerimiseks. Sul on võimalus kasutada oma pühadeaegseid uudiskirju ka müügivabadel eesmärkidel või siis ka ilma tegutsemiskutsete ja tehinguvõimalusteta ehk siis lihtsalt informeerimiseks.
Siin on välja toodud erinevad meilitüübid, mis aitavad sul koguda uusi meilisaajaid või kasvatada usaldust:
Näiteks, Infinity Nation soovib oma meililisti liikmetele lihtsalt häid pühi. Ning nad lõpetavad oma kiitusmeili diskreetse tegutsemiskutsega, mis võib tuua uusi kontakte.
Liikudes edasi kaupu pakkuvate meilideni, ei tohiks sind üllatada, et pühadeaegsed ostlejad armastavad kiireid pakke. Otsuse äärel kõikuvatest ostlejatest kuni viimase hetke valijateni, transport mängib olulist rolli pühadeaegsete ostude lõpule viimisel. Kes ei sooviks, et nende kingid jõuavad õigeaegselt kohale.
Sa võid saatmisvariandid tuua välja järgmiselt:
Nasty Gali uudiskiri näitab väga hästi tarnevariante kui müügiargumenti:
Järgmisena on vajalik tuua kampaaniatesse pühadele suunatud esteetikat. Sinu kirjasaajad peavad su pühadesõnumist aru saama läbi vastava teksti ja visuaalide, need on eduka pühadeaegse uudiskirja aluseks.
Sul on võimalik seda kõike teha kahel peamisel viisil:
Nasty Gali ülalolev näide oli hea sõnade mäng ning samuti on seda ka allpool olev American Eagle Outfitters brändi näide. Sellised tekstid ei pruugi kõigile brändidele sobida, kuid kindlasti sobisid nendele brändidele:
Lõpuks oled silmitsi kõige suurema väljakutsega, mis on iga meilikampaaniaga kaasas – kaasatavuse tõstmine. Kui kõik eelnev välja jätta, on siiski võimalik eeldada, mida su sihtklient vajab ja soovib just pühade ajal ning siis proovida neid kaasata järgnevalt:
Muidugi on veel mitmeid erinevaid viise, kuidas toimetada edasi, olenevalt sinu valdkonnast, publikust ja teistest faktoritest. Kuid kõige rohkem – nad siiski põhinevad sinu enda loovusel ja siseinfol.
Kokkuvõtteks võib öelda, et head pühadeaegsed meilikampaaniad sisaldavad endas universaalseid kampaaniate alused, selgeid eesmärke, personaliseerimist, head meilivaadet ning kaasahaaavat lugu. Samal ajal saavad nad olla siiski pühade-põhised, tuua sisse kiiret tarnet, saadavust, tekstide stiili ning tooni. Hästi planeeritud kampaania toob kindlasti kaasa ka rohkem kasu.
Tanel Rand
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.