Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
8 septembril toimus E-smaspäev juba 28 korda. Sel korral osales läbi aegade rekordarv osalejaid, suisa 336 erinevat e-poodi. Kuigi viimase aasta jooksul on koguaeg osalejate arv olnud 330 kandis ja igakord mõne osaleja võrra jälle kasvanud. Vähe on neid, kes järgmisel kampaanial või edaspidi osalemisest loobuvad, pigem tuleb koguaeg uusi liitujaid juurde.
8 septembri E-smaspäeva lehte külastas kampaania ajal 54 000 unikaalset inimest. 2024 aasta septembris oli külastajaid 49 000 erinevat inimest. Seega oli lehekülastavusel kasv. Ka käesoleva aasta viimase ehk maikuu E-smaspäeva lehekülastuse arvu ületasime (siis oli 49 500 külastajat).
Uuendasime kampaaniat- nii keskkonda, logo, lõime ühtsed turunduspõhjad kui meediaplaani ja lähenemise. Kasutasime reklaamidel tuntud inimest ning kaasasime agentuuri. Turunduseelarve paigutasime 60/40 põhimõttel digi/offline ning katsetasime ka uusi kanaleid nagu Tiktok, Youtube jt. E-kaubanduse Liit panustas kampaaniasse pea 25 000 eurot ning kaetud olid sotsiaalmeediast kuni online, raadio, tele ning outdoorini. Impressioneid oli kokku pea 6 miljonit, Meta oli kampaaniast suurima osaga ja sealt ka pea 540 000 reach, Google Ads 243 000 (Google orgaaniline otsing kasvab iga kampaaniaga). Isegi Tiktok tõi 266 000 reachi pea 700 000 näitamisega. Tõenäoliselt (täpselt on võimatu hinnata) jõudsid digireklaamid ca 700 000 inimeseni. Kuna Google ja Meta ning online portaalide kattuvusi on keeruline arvutada, ei saa täpset arvu öelda, on 700 000 pigem tagasihoidlik number. Siia lisandub veel kindlasti ka offline meediast unikaalseid inimesi mõnevõrra juurde.
Päris paljud osalejad kasutasid edastatud põhjasid reklaamides, see päev oli meedia suhteliselt lillat värvi seetõttu ja seda oli tore näha. Kuid kahjuks päris palju oli ikkagi ka neid, kes ei kasutanud saadetud põhjasid, millest on väga kahju. Proovime järgmine kord rohkemate osalejateni jõuda! Kahjuks avastasime ka paarkümmend (väike)ettevõtet, kes loata ja kampaaniale registreerimata kasutasid E-smaspäeva sümboolikat ning tegid endale kampaaniat, mis on keelatud.
E-smaspäeva kampaaniapäeva käive oli suuremate maksevahendajate kinnitusel Eesti e-poodides nagu ikka viimasel ajal E-smaspäeva päevadel ehk ca 2x suurem kui tavalisel esmaspäeval.
336st osalenud ettevõttest on pea 50 ettevõtet andnud meile ka tagasisidet, millest võib järeldada üldist rahulolu. 75% vastanutest kasvas müük ning keskmine kasv oli 40%. Hästi müüsid lauamängud, lemmikloomatarbed, vein, jooksusokid, pesumasinad, kardinad, mähkmed, hambaharjad, telgid jpm. Palju märgiti ka, et müüs see, mis oli soodsa hinnaga ehk, et tarbija otsis soodsamat hinda. Ka kampaanias osalenud e-poodide keskmine soodustus oli mõnevõrra suurem, kui aasta tagasi, päris palju oli 20-30% soodustust kogu kaubast kuid ka 40-50%. Mis veel välja tuua on see, et 55% vastanutest (mitte osalenutest vaid tagasiside andnutest) ütles, et nende müük peale E-smaspäeva nädalat on väiksem, kui tavapäraselt ehk, et võib kindlalt järeldada, et suuremad kampaaniad nagu E-smaspäev, Must Reede jt mõjutavad müüki peale kampaaniat. 20% vastanutest arvas lisaks, et 4x aastas E-smaspäeva on palju, 2x oleks parem. Kuid oli ka arvamusi, et võiks olla iga kuu. Lisaks saime päris palju kiita liiduna ning kampaania korraldajana hea töö eest. Pingutame edasi ja proovime ikka iga korraga veel paremini teha.
Järgmine E-smaspäev toimub 10 novembril, millele registreerimise avame 14 oktoobril.
Lisainfo: www.e-smaspaev.ee
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.