Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Aatriumi e-poes lansseeriti „click & try“ lahendus mööblile

October 16, 2025

Kati Rajari
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati RajariKati Rajari
Tõnu Väät
Kati Rajari
Kati Rajari
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

E-poest ostlemine on muutumas järjest enam meelelahutuslikumaks. Klient otsib uusi, põnevaid ja eristuvaid tooteid, inspireerivaid ideid ja trendikaid ostusoovitusi. Kliendid on erinevad – kes ostab hinda, kes eelistab disaini, jälgib trende või eelistab kodumaist brändi. Proovime võimalikult laia sortimenti ja erinevas hinnaklassis tooteid pakkuda kõigile kliendigruppidele. Kuid selleks, et kliendile pakkuda veidi mängulisust ja ettekujutust, kuidas mõni mööbliese tema koju sobitub, katsetame esimesena Eesti mööblipoodidest pilootprojektina e-poes „click & try“ lahendust. Klient saab proovida, kas huvipakkuv tugitool, diivan või lamp tema koju sobitub. Olles toote detaillehel, tuleb vajutada nuppu „proovi kaameraga“, teha pilt soovitatavalt võimalikust tühjast ruumist või nurgast ja peale lühikest laadimisaega näed AI poolt kujundatud fotot, kus toode on paigutatud tehtud fotole ehk sinu koju. Uus lahendus on meil e-poes olnud lühikest aega, kuid kliendid juba tublisti kasutavad. Plaanime huviga jälgida, kas uuendus aitab tõsta konversioonimäära või kui tark see iseõppiv lahendus on ja millise kvaliteediga pilte teeb. Võtamegi hetkel seda pilootprojektina ja julgeme katsetada uusi võimalusi ja trende. Implementeerimine oli lihtne ega vajanud suuri arenduskulusid.

AI on meil kasutsel ka e-poe tootepiltide ja tekstide rikastamisel, kuid turunduskampaaniate visuaalide või loovlahenduste loomisel eelistame kindlasti agentuuri. Hea disaineri tööd täna veel AI asendada minu hinnangul ei suuda,“ kommenteeris Aatriumi turundusjuht Nele Kukka.

“Kliendikogemus, navigeerimise ja toote leidmise kiirus, lihtsus, usaldus otsuprotsessis ei ole täna enam trendid vaid on tarbija ootus. Suured rahvusvahelised e-poed on kõik üle läinud AI põhisusele- tööriistadele, mis soovitavad sinu ostu ja otsingukäitumist silmas pidades sulle sobivaid ja võibolla meeldivaid tooteid. Näitavad, kuidas antud riideese sulle selga passiks, diivan sinu koju sobituks ja ka sinu auto antud detailiga välja võiks näha. Soovitavad tooteid seoses otsisõnadega nagu „Halloween“, “kuidas noorem välja näha“ või „mis toode sobiks halli interjööri“. Iga päev peaks mõtlema mitte, et kuidas rohkem müüa vaid, kuidas ja millega rohkem tarbijale meeldida ning ostuteekond lihtsamaks muuta. See on reaalsus, mis aitab sul müügikasvu teha,“ lisab E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.

"Absoluutselt nõus! Meil on turundustiimis juba lähitulevikuks plaanid paigas, mida me järgmiseks ette võtame, et tarbijale rohkem inspiratsiooni pakkuda ja ostuotsuse tegemine lihtsamaks muuta," ütles Nele Kukka.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega