Määratlemata

Augusti müüginumbrid olid e-kauplejatele rekordiliselt head!

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta augustis eelmise aasta augustiga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet. Kui juulis kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2%, siis augustis kasv mõnevõrra kiirenes.

Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli augustis jooksevhindades rekordiliselt 15,5 miljonit eurot, mis juulikuuga võrreldes kasvas 8% ja mullusega võrreldes 21%.

Tabel 1. Jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot.

2016. aasta augustis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 561,9 miljonit eurot. Müügitulu kasvu kiirenemist mõjutasid tööstuskaupade kauplused, kus müük suurenes 2015. aasta augustiga võrreldes 15%. Müügitulu suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastaga veidi üle viiendiku (21%).

Keskmisest enam suurenes müügitulu ka posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (19%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (17%).

Augustis pöördus taas tõusule ka juulis mõningast langust näidanud tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste müügitulu, mis kasvas võrreldes varasema aasta sama kuuga 14%. Samuti kasvas müügitulu pärast juulikuist langust muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (12%), ning muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (4%).

Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelneval kahel kuul näitas stabiilset 1%-list kasvu, pöördus augustis langusesse ning vähenes eelmise aasta augustiga võrreldes 1%.

Augustis pöördus langusesse ka mootorikütuste jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu, vähenedes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2%. Nende ettevõtete müügitulu langusele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta augusti kõrge võrdlusbaas ning mootorikütuse hinnalanguse aeglustumine.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes augustis jaekaubandusettevõtete müügitulu 1%. Ka sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1%. 2016. aasta kaheksa kuuga (jaanuar–august) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 5%.

Statistikaamet läks 2016. aastast jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetas andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“.

Nii väheneb ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suureneb administratiivandmete kasutamine. Andmeallika muutuse tõttu kajastab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel jaekaubandusettevõtete müügitulu.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga.

Allikas: Statistikaamet

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega