Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

E-ostlejad on järjest nõudlikumad, kiiremad ja kärsitumad.

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Jätkuvalt suureneb kõikjal välisriikidest e-ostude tegemine, mobiiliseadmete kasutamine ning uued e-ostlejad erinevad oma profiililt oluliselt pikaaegsetest ostjatest.

Kolmandat aastat korraldatav DPD üle-euroopaline uuring vaatleb põhjalikult riikide kaupa e-ostlejate harjumusi, eelistusi ning käitumist. Kantar TNS-i läbi viidud uuringus on küsitletud kokku üle 24 000 inimese 21 riigist.Suurimate leidudena Euroopa e-ostlejate kohta koorus välja viis peamist tulemust:

  1. Uued ostjad on nõudlikud. 15% e-ostlejatest alustasid aktiivselt netist ostude teostamist vähem kui kaks aastat tagasi. Antud grupp on veel küllaltki väike osa kõikidest e-ostlejatest, kuid pikaaegsete e-ostlejatega võrreldes on neil tunduvalt kõrgemad nõudmised, kuna eeldavad võimalikult lihtsalt ostukogemust. Samuti on nad aktiivsemad sotsiaalmeedias ja erinevates lojaalsusprogrammides, tunnevad muret turvaliste maksete ja isikuandmete pärast. Kuna suur osa nendest uutest ostjatest teeb palju oste, siis on nad ka e-kauplejatele väga oluliseks sihtgrupiks ning tulevikutrendide seadjateks.
  2. Ostu pooleli jätmine ja hilisem jätkamine on e-ostlejatele omane. Ligi 91% e-ostlejatest jätab mingis etapis oma ostlemise pooleli, kuid 41% neist viib ostuprotsessi siiski hiljem lõpuni. See tähendab, et kauplejad peavad panustama võimalikult lihtsasse ostuprotsessi jätkamisse ning klientide tagasi toomist pooleli jäänud tehingute juurde.
  3. Välisriikidest ostlemine üha suureneb. Ligi 58% ostjatest on teostanud oste välismaistelt veebilehtedelt, mis on võrreldes 2016. aastaga suurenenud 6% võrra. Enamasti tehakse sellised tellimused naaberriikidest või Hiinast.
  4. Mobiiliseadmed koguvad populaarsust. Netist ostude sooritamiseks kasutab mobiilseid seadmeid tervelt 46% klientidest. 2016. aastal oli see number veel kõigest 35%.
  5. E-ostlejatele on transpordiettevõte oluline. 72% ostlejatest peavad oluliseks, et ostu sooritamise hetkel oleks teada ka teenust pakkuv transpordiettevõte. See on tingitud peamiselt eelnevatest positiivsetest või negatiivsetest kogemustest. Pakkudes klientidele piisavat valikut transpordiettevõtete vahel suurendab e-kaupleja eduka müügi võimalust ning ostja rahulolu.

Jätkuvalt suureneb kõikjal välisriikidest e-ostude tegemine, mobiiliseadmete kasutamine ning uued e-ostlejad erinevad oma profiililt oluliselt pikaaegsetest ostjatest.

Kolmandat aastat korraldatav DPD üle-euroopaline uuring vaatleb põhjalikult riikide kaupa e-ostlejate harjumusi, eelistusi ning käitumist. Kantar TNS-i läbi viidud uuringus on küsitletud kokku üle 24 000 inimese 21 riigist.Suurimate leidudena Euroopa e-ostlejate kohta koorus välja viis peamist tulemust:

  1. Uued ostjad on nõudlikud. 15% e-ostlejatest alustasid aktiivselt netist ostude teostamist vähem kui kaks aastat tagasi. Antud grupp on veel küllaltki väike osa kõikidest e-ostlejatest, kuid pikaaegsete e-ostlejatega võrreldes on neil tunduvalt kõrgemad nõudmised, kuna eeldavad võimalikult lihtsalt ostukogemust. Samuti on nad aktiivsemad sotsiaalmeedias ja erinevates lojaalsusprogrammides, tunnevad muret turvaliste maksete ja isikuandmete pärast. Kuna suur osa nendest uutest ostjatest teeb palju oste, siis on nad ka e-kauplejatele väga oluliseks sihtgrupiks ning tulevikutrendide seadjateks.
  2. Ostu pooleli jätmine ja hilisem jätkamine on e-ostlejatele omane. Ligi 91% e-ostlejatest jätab mingis etapis oma ostlemise pooleli, kuid 41% neist viib ostuprotsessi siiski hiljem lõpuni. See tähendab, et kauplejad peavad panustama võimalikult lihtsasse ostuprotsessi jätkamisse ning klientide tagasi toomist pooleli jäänud tehingute juurde.
  3. Välisriikidest ostlemine üha suureneb. Ligi 58% ostjatest on teostanud oste välismaistelt veebilehtedelt, mis on võrreldes 2016. aastaga suurenenud 6% võrra. Enamasti tehakse sellised tellimused naaberriikidest või Hiinast.
  4. Mobiiliseadmed koguvad populaarsust. Netist ostude sooritamiseks kasutab mobiilseid seadmeid tervelt 46% klientidest. 2016. aastal oli see number veel kõigest 35%.
  5. E-ostlejatele on transpordiettevõte oluline. 72% ostlejatest peavad oluliseks, et ostu sooritamise hetkel oleks teada ka teenust pakkuv transpordiettevõte. See on tingitud peamiselt eelnevatest positiivsetest või negatiivsetest kogemustest. Pakkudes klientidele piisavat valikut transpordiettevõtete vahel suurendab e-kaupleja eduka müügi võimalust ning ostja rahulolu.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega