Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Juulikuus tehti Eestis e-oste juba 118 miljoni euro eest.
Ühe kuuga on maht kasvanud tervelt 7 miljonit. Juulikuu e-kaubanduse kasv on 29% suurem võrreldes eelmise aasta sama kuuga.
2019. aasta 7 kuu kokkuvõttes on eelmise aastaga võrreldes e-ostude kasv 28%.
Eestist tehtud ostude käive kasvas 39%, välismaalt tehtud ostud suurenesid 21% võrra. Pea 8 miljoni euro eest on välismaal välja antud krediitkaartidega ostetud Eesti e-poodidest. Eesti ja välismaa e-poodidest tehakse oste peaaegu võrdselt. Aastases võrdluses on kiiremini kasvanud just Eesti e-poodidest tehtud ostud (kasv võrreldes eelmise aasta juulikuuga 35%).
Eestist tehakse oste sagedamini pangalingiga maksmise võimalust kasutades, Eestis tehtud e-ostude käibest moodustasid juulis 77% pangalingi kaudu tehtud ostud.
Pangalingi maksekorraldustest 2019 a I kvartalis moodustas 25% loteriide, hasartmängude ja kihlvedude korraldamine. Käive, tõsi, moodustus vaid 5%. Kõige rohkem ehk 28% läheb teenuste ostmiseks nagu transpordipiletid ja meelelahutus, 20% kaupade ostmisene, 16% telekomi- ja energiaettevõtted.
Igasugu maksud nagu riigilõiv, trahvid, kindlustused, laenumaksed jm 11%.Eestlased tegid 2019 I poolaastal keskmiselt 935 000 kaardimakset päevas, millest 856 000 Eestis ning 79 000 välismaal. Konkurentsitult on eestlaste meelis rahakulutamise riik Soome, kus tehti 26% ehk 21 000 makset päevas!
Järgnevad Läti 11% ning 9 000, Venemaa 10% ehk 8000 makset, Rootsi, Suurbritannia, Saksamaa jm 2-5% ning Leedu 2000 ja 2% käibest. Läti on tänu alkoholikaubandusele üks kõige rohkem eestlaste kaardimakseid saav riik maailmas.
Allikas: Eesti E-kaubanduse Liit ja Eesti Pank
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.