Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet. Teist kuud järjest näitas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes stabiilset viieprotsendilist kasvu.
2016. aasta septembris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 530,4 miljonit eurot.
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli septembris jooksevhindades 15,4 miljonit eurot, mis augustikuuga võrreldes langes 0.6%, kuid mullusega võrreldes kasvas 14%.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta septembriga võrreldes püsivhindades 9%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta septembris.
Enim suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus müük kasvas aastaga viiendiku. Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 17%), posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 13%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 13%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis näitas augustis väikest langust, pöördus septembris taas tõusule ning kasvas eelmise aasta septembriga võrreldes 2%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu jäi 2015. aasta septembriga võrreldes samale tasemele.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes septembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müük aga eelmise kuuga võrreldes 1%. 2016. aasta üheksa kuuga (jaanuar–september) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 5%.
Statistikaamet läks 2016. aastast jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetas andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“.
Nii vähenes ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suurenes administratiivandmete kasutamine.
Andmeallika muutuse tõttu kajastab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel jaekaubandusettevõtete müügitulu. Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta.
Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte viie tööpäevaga.
Allikas: Statistikaamet
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.