Eesti e-kaubandus arvudes

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät 
- Author  
Tegevujuht


Eestit tuntakse ja reklaamitakse e-riigina, kuid Statistikaameti e-kaubanduse näitajate poolest oleme paljudest riikidest maas ning turupotentsiaal oleks justkui veel avastamata. Samas on ekspertide hinnangul tegemist alamõõdetud tulemusega ning keskmine eestlane teeb oma ostud e-poodidest sama aktiivselt nagu keskmine eurooplane.

  • 84% Eesti elanikkonnast vanuses 16-74 kasutab internetti (Statistikaamet, 2014
)
  • Üle 472 000 isiku ehk 48% vanuserühmast 16-74 on kasutanud e-kaubandust (Statistikaamet, 2014
)
  • Populaarseimad kaubagrupid internetist ostmisel on: 
rõivad ja sporditarbed (250 000 ostjat)
reisi- ja majutusteenused (244 000 ostjat) 
piletid (237 000 ostjat) (Statistikaamet, 2014
)
  • Eestis ostab 33% e-poodlejatest välismaalt (EU keskmine 22%) (Eurobarometer, 2013)
  • Eestis on hinnanguliselt üle 2000 e-poe
  • Jaemüük posti või interneti teel kasvas Eestis 2014. a. 36%, moodustades jaekaubandusest ca 2% (Statistikaamet, 2014
)
  • 2014. a. kolme esimese kvartali jaekaubanduse maht oli 3 596 milj. eurot, millest jaemüük posti või interneti teel 66 milj. eurot

 (Statistikaamet, 2014
)

Hetkel kulutatakse keskmiselt rohkem raha piiriülestele ostudele, kodumaistest e-poodidest ostmine on tagasihoidlikum. Peamised põhjused teistes riikides ostmiseks on eestlastel madalam hind 70% ulatuses ja suurem valik. Otseandmeid piiriüleste internetipoodide kasutajate arvu kohta ei ole Eestis kogutud.Allikad:
Statistikaamet, 2014
Riigikogu kantselei õigus- ja analüüsiosakond "E-kaubandus meil ja mujal," 2012
Eurobarometer, 2013

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega