Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutus aastal 2022

June 9, 2022

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Juba 5. aastat läbi viidud Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutamise uuringust selgus, et populaarseim ettevõtete seas kasutatav sotsiaalmeedia kanal on endiselt Facebook.

Oluliselt on ettevõtetes tõusnud spetsiaalselt turundusega tegeleva inimese olemasolu.

Aina enam kasutatakse sotsiaalmeedia reklaame ning oluliselt on tõusnud reklaamiks panustatav raha.

Sotsiaalmeedia on sageli ainus kanal, kus reklaame tehakse.

Sotsiaalmeedia peamine eesmärk on enda toodete ja teenuste reklaam.

Enamus ettevõtteid loob oma sisu ja seadistab sotsiaalmeediareklaamid ise.

Märkimisväärselt on kasvanud sotsiaalmeedia halduse teenuse tasud.

Pooled ettevõtted loovad oma sotsiaalmeedia sisu spontaanselt ja ei planeeri ette.

Tõusnud on sisu loomiseks minev aeg.

Influencer turundus on kasvus, kuid endiselt tasutakse peamiselt toodetes ja teenustes. Samas tasuliste koostööde tasud on oluliselt kasvanud.

Ettevõtete peamised tegevusalad

Kõige enam oli vastajaid jaekaubandusest, selliselt vastas 23,5% vastanutest. Teine koht kuulus meelelahutusele, kultuurile ja spordile 10,8%-ga. Kolmandal kohal oli 8,8%-ga haridus, koolitused ja konsultatsioonid. Selline topp 3 edetabel on olnud juba mitu aastat.

Kuid vastajaid oli veel väga paljudest erinevatest valdkondadest. Reklaam ja turundus siinkohal 6,5%.  Kuid ka toitlustus, majutus, finants, teenindus, tervishoid, IT, kinnisvara jne.

Turundusega tegeleva inimese olemasolu

44,6% vastanutest ütles, et neil on eraldi turundusega töötav inimene. See on märkimisväärselt suurem, kui möödunud aastal (35,4%).

Suurem osa ettevõtetest tegeleb reklaamide üles seadmisega ise. Nii vastas 62,7%, aasta varem oli see 69,3%. Ainult väljast tellib see eest 11,2%, mis on 2 korda suurem, kui 2021 aastal 5,8%. Kord üht, kord teist varianti kasutab 16,2% ettevõtetest ja üldse reklaame ei tee 10% ettevõtteid, aasta varem vastas sedasi 9,1%.

Sotsiaalmeedia kontode haldamine

Enamus ettevõtteid haldavad oma sotsiaalmeediat ise. Selliselt vastanuid oli 78,1%, kuid see on tublisti vähem, kui aasta varem olnud 86,2%. Väljast tellivad haldust 6,5% (5,6% aastal 2021). Kord nii kord naa vastas 11,9%, mis on suisa 2 korda suurem, kui aasta varem olnud 6,2%. Sotsiaalmeediakontot ei olnud 9-l vastajal ehk siis 3,5%.

Kui küsisin, et kui kaua selle halduseks nädalaks kulub, oli sel aastal levinuimaks vastuseks 2-5 tundi (36,1%). Varasematel aastatel on olnud esimene kuni 2 tundi. Sel korral oli see teisel kohal 34,9%-ga. Kolmas koht oli 5-7 tundi (16,6%), neljandale kohale asetus rohkem kui 10 tundi 7,9%-ga ja viimaseks oli 7-10 tundi nädalas ning 4,6%.

Kontode haldamise tasu

Siin siis on küsimus, et kui palju kulub teenustasudele arvesse võtmata reklaamidele kuluvaid summasid.

39,1% vastanutest tasub sotsiaalmeedia haldamise teenusepakkujale 100-300eurot kuus. See oli ka varasemate aastate esikoht. Aastal 2021 vastas sedasi 55,6%, 2020 vastas 56,9% ja 2019 oli see 67,4%. Seega on suur ja oluline langus toimunud. Kui varasemad aastad oli see protsent küll languses, kuid väikses, siis sel aastal on toimunud oluline muudatus.

Sellele järgneb 27,6%-ga 300-600eurot. 600-1000 eurose väljaminekuga on 11,5%, 1000-2000 eurot tasuvad 17,2% ettevõtetest. Taaskord suur muutus! Aasta varem oli siinseks vastuseks 7,7%. Üle 2000 euro maksavad 4,6% Eesti ettevõtetest oma sotsiaalmeedia halduse eest. 2021 ütles nii 3,4% vastanutest.

Sotsiaalmeedia sisu ette planeerimine

Sel aastal tõin uue küsimusena sisse selle, et kui pikalt planeeritakse ette oma sotsiaalmeedia postitusi ja reklaame. Üle poolte vastajatest (51,2%) ütles, et teevad reklaame spontaanselt, vastavalt vajadusele. Pean tunnistama, et see oli üpris oodatav tulemus. Suheldes ettevõtetega (eriti väiksematega) ei ole neil plaani ja ideid, mis võiks tulevatel nädalatel olla postituste fookuses. Reklaamikampaaniatega ollakse veidi rohkem ettevalmistunud. See tuli ka uuringu lahtistest vastustest välja.

Mõni nädal ette planeerisid 18,8% firmasid. 1 kuu 16,2%, 2 kuud 3,1%. Kuid 3,8% ettevõtteid planeerib peamise sisu- ja reklaamiplaani ette terve kalendriaasta peale.

Lahtistest vastustest tuli veel vastuseid, et:

  • Agentuurina on meil klientidega kas kuupõhine või kvartaalne ette planeerimine. Strateegia on terveks aastaks, taktikaline plaan siis kuu-kvartali põhine.
  • On etteplaneeritud postitusi, kuid osa sisu teeme ka spontaanselt.
  • Kuidas kunagi. Spontaanselt või siis nädal-paar ette mõelduna.
  • Üldiselt tegeleme sotsiaalmeedia sisu ja reklaamidega ise, aga 1-2 korda aastas teeme suuremaid kampaaniaid koostöös mõne agentuuriga, siis ostame selle teenuse konkreetse projekti jaoks sisse.

Loe uuringutulemusi edasi SIIT

Brit Mesipuu
MILOS OÜ

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega