Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Jaemüük posti või interneti teel hoogustus juunis

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 4%, teatab Statistikaamet. Kui mais kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 8%, siis juunis kasv aeglustus. Jaemüük posti või interneti teel tegi mullusega võrreldes ilusa kasvu, suurenedes juunis 10% võrra.

2016. aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 550,5 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv aeglustus juunis märgatavalt. Kui mais kasvas nende kaupluste müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 13%, siis juunis oli kasv 6%. Müügitulu suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes.

Enim suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus müük kasvas aastaga 28%. Müügitulu suurenes veel ka apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 14%), posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 10%), tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 9%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 8%).

Müügitulu vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm.

Kui möödunud aastal oli jaemüük posti või interneti teel maikuuga võrreldes 4%-lises languses, siis käesoleval aastal müük juunis hoogustus ja kasvas maikuuga võrreldes 2%.

Joonis 1. Kaubandusettevõtete müügitulu, jaekaubandus vs jaemüük posti või interneti teel.

Juunis aeglustus ka mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu kasv. Kui mais kasvas nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 6%, siis juunis jäi müük eelmise aasta tasemele. Müügitulu kasvu aeglustumisele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta juuni kõrgem võrdlusbaas ning mootorikütuse hinnalanguse aeglustumine.

Toidukaupade kaupluste müügitulu on viimastel kuudel näidanud küllaltki stabiilset kasvu. Juunis suurenes nende kaupluste müügitulu eelmise aasta juuniga võrreldes 4%.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu 1%. Ka sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1%. 2016. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 6%.

Statistikaamet läks 2016. aastast jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetas andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“. Nii vähenes ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suurenes administratiivandmete kasutamine.

Andmeallika muutuse tõttu kajastab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel jaekaubandusettevõtete müügitulu. Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga.

Allikas: Statistikaamet

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega