Statistika ja e-uuringud

Jaemüük posti või interneti teel oktoobris soliidses kasvus

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta oktoobris eelmise aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet.

2015. aasta oktoobris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 442,7 miljonit eurot, seega jäi oktoobris kauplustesse 337 eurot elaniku kohta.

Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv oktoobris veidi aeglustus. Kui septembris kasvas jaemüük neis kauplustes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 16%, siis oktoobris oli kasv 12%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes oli jaemüük ühe protsendi võrra väiksem kui eelmise aasta oktoobris.

Enim suurenes oktoobris jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, kontoritarvete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 39%). Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 33%) ning posti või interneti teel (kasv 30%).

Toidukaupade kauplustes jätkus oktoobris jaemüügi kasvu kiirenemine. Kui augustis kasvas neis kauplustes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2% ja septembris 3%, siis oktoobris oli kasv 4%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvu kiirenemisele avaldasid osaliselt mõju oktoobris toimunud soodusmüügikampaaniad.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 11%, mis oli märgatavalt kiirem kasv kui septembris. Mootorikütuse jaemüügi kiirele kasvule avaldas mõju mullusest 19,4% odavam mootorikütuse hind.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes oktoobris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2015. aasta kümne kuuga (jaanuar–oktoober) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli oktoobris 520,7 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85%. 2014. aasta oktoobriga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 6% ja eelmise kuuga võrreldes 5%.

Statistika aluseks on küsimustik „Müügitulu”, mille esitamise tähtaeg oli 15.11.2015, ning Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte 11 tööpäevaga.

Statistikaamet läheb jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetab alates 2016. aastast andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“. Nii väheneb ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suureneb administratiivandmete kasutamine.

Andmeallika muutuse tõttu hakkab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel kajastama jaekaubandusettevõtete müügitulu (esimene pressiteade 2016. aasta kohta „Jaekaubandus, jaanuar 2016“ ilmub 02.03.2016). Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta.

Allikas: Statistikaamet

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega