Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Kui suur on Eesti e-kaubanduses tagastus ja järelmaks?

October 21, 2021

Tõnu Väät
- Author  
Tegevjuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu VäätTõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht
Tegevjuht

2020.a. liikus E-kaubanduse Liidu monitooringu järgi Eestis pakiautomaatidesse üle 9 miljoni paki ning Eesti Pangaga koostöös väljatöötatud e-kaubanduse käibe mõõtmine näitas 1,43 miljardit eurot e-kaubanduse käibeks.  9 kuud 2021.a. näitab ca 30% kasvu. Väga palju on kasvanud rahvusvaheline konkurents, tulnud turule uusi tegijaid, kuid samavõrra on arenenud edasi ja paremaks ka Eesti e-poed. Väga palju pannakse rõhku positiivsele kliendikogemusele, tarne- ja tagastusmugavusele. Kõik see on kasvatanud tublimatel käivet kordades, kuid loomulikult võttes kasvatab ka tagastusi, uute makselahenduste kasutusele võttu jm.

Olgu öeldud, et avatud panganduse Pandora laegas avas aeglaselt, kuid praeguseks jäävalt ka makselahenduste turu. Kui tarbijad olid aasta alguses ettevaatlikud, näeme enda monitooringust igal 7-8l e-poel maksealgatuse teenuse kasutamist hetkel. Liidu hinnangul kasutab hetkel Eestis maksealgatuse teenust ca 15% e-poodidest ning 2022.a. ennustame 30-35% turuosa. Siin on probleemikohti automaatsetel rahatagastustel, töökindlusel ja pakkujaid on palju, on tarbija maksealgatuse ja 2-3 lisaklikiga harjunud ning kaupmehed võitnud kuludes.

Mis puudutab aga tagastusi, siis kui 2020.a. hindasime tagastusi Eestis 2%, saime 100 Eesti e-poelt ehk ettevõttelt küsides tagasiside järgi tagastuse määraks Eestis 3%. Suurim ja kohati üle 20% on tagastus rõivaste, aksessuaaride, jalanõude vallas. Mis on kasvanud aasta pooleteisega 2x ning on tegelikult tervitatav- sest see näitab tarbija usaldust, e-ostlemise hüppelist kasvu jpm. Olematu on piletide, toidu, ravimite jm valdkonnas, kuid need on ka valdkonnad, kus kohati puudubki tagastusvõimalus seaduse järgi. Siinkohal kasutan võimalust ära märkida ka ühe peamise e-poodide tingimuste kontrollimisel esineva tagastamise eksimuse- tagastada ei saa eritellimusel valmistatud toodet, kuid eritellimus EI OLE kaup, mida sul ei ole laos ning mis spetsiaalselt sinu tellimuse peale tellitakse. Eritellimus ei ole ka diivan, millele valid kanga, jalad jm. Eritellimus on sinu initsiaalide, erimõõdu, pildi jm järgi tehtud toode, mida ei saa kellelegi teisele müüa.

Mis puudutab järelmaksu, siis ka siin on paralleelselt avatud pangandusele tekkinud turule mitmeid järelmaksu pakkujaid. Võimalik on maksta 3, 6, 12 osas. Intressiga, intressita. Pakutakse ka tuhandetes intressivaba kliendikontot jpm. On ka kaupmehi, kes on teinud enda järelmaksu ning teenivad siit intressilt enamuse aasta kasumist. Kui nüüd võtta turu keskmine, siis järelmaksu suurus on Eestis keskmiselt 4,5%. Kõige rohkem kasutatakse elektroonika, kodumasinate, kui ka mööbli ja sisustuse valdkonnas, kus keskmiselt on 14-17% ning paljudel edukatel ka üle 20% kogu müügist järelmaks. Järelmaksu puhul on muidugi indikatsioon toote hind, kui ka järelmaksu presenteerimine e-poes. Lisaks on järelmaks hea võimalus siduda klient püsikliendiks ning pikaajaliseks kliendiks. Paneme siinkohal südamele, et kaupmees oleks vastutustundlik.

 

 

Tõnu Väät

Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega