Kuidas teha edukaid pühadekampaaniaid?

December 28, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Tihedate kampaaniate ajal on alati küsimus, kuidas luua edukaid pühade meilikampaaniaid, kas teha need üleüldised, unikaalsed või on veel variante? Ning kuidas neid teha? Selles artiklis vaatame üle, kuidas teha head kampaaniat, ka siis kui pühadeperiood juba käib.

Turundajad üle maailma kasutavad pühadeaega, et luua nii pikema- kui lühiajalisi kampaaniaid klientide püüdmiseks. Selleks, et saada uusi kontakte meililisti, uusi müüke või lihtsalt muuta kliendisuhteid tugevamaks, on lubatud kasutada erinevaid võtteid ja samme. Edukate pühadekampaaniate tegemiseks on vaja panust ja aega. Kui sul on võimalik kasutada eelmise aasta kokkuvõtteid, saad kasutada ka neid andmeid, et teha oma kampaania veelgi paremaks. Kuid kui sul neid pole kasutada, saad siiski teha hea strateegia algusest lõpuni. 

Eduelemendid iga kampaania jaoks 

Pühade meilikampaaniad on tegelikult oma põhimõttelt meilikampaaniad. Seega on neil olemas kõik hea meilikampaania elemendid, et tuua maksimaalselt hea tulemus. Seega, vaatame üle need elemendid, et saaksid teha maksimaalselt hea kampaania. 

#1 Selge eesmärk

Kõige esimene element on muidugi selge eesmärk. See on kindel fookus sellele, mida sa soovid näha ja saavutada oma meilidega. Sinu pühadekampaaniad ja ka teised kampaaniad võivad sisaldada eesmärkidena: 

  • Kontaktide leidmine. Kui sul on leitud meililistiga liitujad, saad neile pakkuda väärtuslikku infot, et nendest teha soojad kontaktid.
  • Konversioonid. Soojasid kontakte on võimalik meiliturunduse abil teha klientideks, mis on tihti ka meiliturunduse suuremaks eesmärgiks. 
  • Järelkirjad. Lõpuks on vastavalt eesmärgile võimalik saata kirju tulevastele klientidele. Näiteks kirjad külmadele kontaktidele, või ristturunduse tegemine, või hoopis lisamüük olemasolevatele klientidele. See on sinu võimalus teha suhe kliendiga veelgi soojemaks. 

See samm on tõesti oluline. Sinu eesmärgid hakkavad määrama tekste, ajastust ja palju muud. 

#2 Segmenteerimine ja personaliseerimine

Järgmisena, kui sa oled teinud selgeks selle “miks” sa ühendust võtad kontaktidega, võid hakata määrama “keda” sa sihid. Personaliseerimine on edu jaoks väga oluline isegi külmade kontaktide puhul. Seega saad sa segmenteerida oma publikut, et alustada protsessi. Segmenteerides võid arvesse võtta järgmist: 

  • Demograafia. See punkt toob välja sinu publiku demograafilised karakteristikud nagu rahvus, sugu, vanus, haridus, sissetulek ja nii edasi. 
  • Psühholoogilised väärtused. See punkt segmenteerib kliente vastavalt nende huvidele, väärtustele ja teistele psühholoogilistele teguritele. 
  • Käitumuslik segmenteerimine. Käitumuslik segmenteerimine põhineb käitumismustritel nagu eelnevate ostude ajalugu, ostlemise tihedus ja nii edasi. 

Mitmed kliendisuhtlustarkvarad (CRM tööriistad) saavad aidata pakkudes abi sarnaste andmete haldamisel. Segmenteerimine saab olla abiks et luua kliendi persoonasid ja kliendi teekondi, et viia sinu turunduse ja sisu strateegiad uuele tasemele. 

#3 Meilivaated

Järgmisena, edukad pühadeaegsed meilikampaaniad võiks sihtida kindlasti kõrget avamismäära. Ehk kui turundusmeilid märgitakse spämmiks või neid ignoreeritakse, ei mõju see järgmistele kampaaniatele hästi. Seega on vaja teha esmamulje väga heaks. 

Rääkides sellest, milline su sõnum paistab saaja postkastis, on hea meeles pidada 3 elementi. 

  • Saatja nimi. On loomulik, et saatja nimi mõjutab meilide avamismäära. Selle punkti all võiksid üle vaadata, et sinu nimi saatjana esindab su ettevõtet ning mõjub usaldusväärsena. 
  • Pealkiri. Pealkiri on väga oluline. See peaks olema lühike, täpne ja viima otse sõnumi mõtteni ning olema ka lugema kutsuv. Kui su brändiga see kokku sobib, võid kasutada ka mõningaid emojisid, et tõsta avamismäära. 
  • Eeltekst. Eeltekst töötab tähelepanu püüdjana ning veenab kirjasaajaid avama meili, et lugeda rohkem. Nagu ülal välja toodud, hoia see lühikesena ja jälgi, et eeltekst järgiks pealkirja loogikat. 

Need elemendid on eriti olulised mobiiltelefoni vaates. Näiteks Sendinblue on teinud järgneva illustratsiooni selle tarbeks: 

#4 Kaasahaarav tekst ja kirja ülesehitus

Kui kirjasaajad on kirja avanud on järgmiseks ülesandeks nende veenmine. Hea kirja ülesehitus aitab kaasa kirja mõistmisele ja pikemale lugemisajale ning sinu tekstid ja tegutsemiskutse suunavad müükide või järgmiste sammude tegemisele. 

Selle punkti osas on tähtis silmas pidada järgmist: 

  • Loogiline ülesehitus. Sinu kirja ülesehitus peaks olema loogiline liikudes ühest huvipunktist järgmiseni. Võta arvesse oma kirjasaajate lugemisharjumusi ning kasuta näiteks tagurpidi püramiidi ülesehitust või sik-sakilist ülesehitust, mis tõstavad lugemist. 
  • Laitmatud tekstid. Sinu tekstid peavad efektiivselt tooma välja sinu pakkumise väärtuse. Selleks, et see juhtuks on vajalik välja tuua kirjasaaja valupunktid ning teha seda kirjutamise stiiliga, mis töötab neile kõige paremini. Samal ajal tasub kontrollida, et tekstid on täiesti vabad vigadest ning lihtsalt loetavad ja seotud sinu tegutsemiskutsega.
  • Efektiivsed tegutsemiskutsed. Lõpetuseks viivad sinu tegutsemiskutsed su müügid lõpuni. Maksimaalse efektiivsuse jaoks jälgi, et su tegutsemiskutsed oleksid tugevas kirjas ja loetavad ning sinu loodud sisuga seoses. Kindlasti proovi ka tuua sisse pakkumise ajalist piirangut või tegutsemise kiiruse olulisust ning eksklusiivsust, et tõsta tegutsemiskutsete edukust. Kindlasti lisa ühte meili ainult üks tegutsemiskutse, et vältida liigset müra. 

Muidugi peaksid sinu tekstid ja ülesehitused põhinema sinu enda loodud sisul, teadmistel ning A/B testimisel. Näiteks selles artiklis saad lugeda sellest, kuidas pakkuda meiliturunduse abil klientidele sooja vastuvõttu. 

Edukate meilikampaaniate tegemine pühade ajal 

Kõik eelnenud elemendid on väga vajalikud heaks meilikampaaniaks, kuid siiski sellest ei piisa pühade puhul. Seda seetõttu, et pühademeilid pole tüüpilised meilid vaid tulevad väga konkreetse eesmärgiga: kasutada pühi turunduse eesmärgil.

Seega, kui sul on ülaltoodud vundament paigas, siis võid vaadata ka alumisi punkte, et teha väga häid pühade-teemalisi meile.

#1 Jäta meelde: saada ainult liigse müügijututa meile

Nagu ülal välja toodud, su esimene eesmärk peaks olema publiku segmenteerimine paremaks personaliseerimiseks. Sul on võimalus kasutada oma pühadeaegseid uudiskirju ka müügivabadel eesmärkidel või siis ka ilma tegutsemiskutsete ja tehinguvõimalusteta ehk siis lihtsalt informeerimiseks. 

Siin on välja toodud erinevad meilitüübid, mis aitavad sul koguda uusi meilisaajaid või kasvatada usaldust: 

  • Tervitusmeilid. Tervitusmeil aitab tugevdada suhet esmaste kontaktidega. Pühademeilid pakuvad selleks suurepärast võimalust – sul on võimalik jagada informatsiooni, olla humoorikas või saata lihtsalt pühadehõngulist kirja ilma tegutsemiskutseta. 
  • Uudistega täidetud meilid. Uudiskiri peaks sisaldama ka uudiseid sinu ettevõtte kohta. Näiteks võid saata “aasta kokkuvõte” teemalise meili just pühade ajal, näiteks jõulude või aastavahetuse puhul. Sul on võimalik näidata ka oma töötajate lugusid, mis samuti toob inimlikkust sinu brändi juurde. 
  • Heategevuse eesmärgiga meilid. Sul on võimalik tuua meilide sisusse ka heategevus, tuues esile näiteks kohalikke ärisid. Niimoodi käitudes on sul võimalik kasvatada usaldust kohaliku kogukonnaga ning ehitada üles tähendusrikkaid sidemeid.

Näiteks, Infinity Nation soovib oma meililisti liikmetele lihtsalt häid pühi. Ning nad lõpetavad oma kiitusmeili diskreetse tegutsemiskutsega, mis võib tuua uusi kontakte. 

#2 Paku erinevaid saatmisvariante 

Liikudes edasi kaupu pakkuvate meilideni, ei tohiks sind üllatada, et pühadeaegsed ostlejad armastavad kiireid pakke. Otsuse äärel kõikuvatest ostlejatest kuni viimase hetke valijateni, transport mängib olulist rolli pühadeaegsete ostude lõpule viimisel. Kes ei sooviks, et nende kingid jõuavad õigeaegselt kohale. 

Sa võid saatmisvariandid tuua välja järgmiselt:

  • Kindlusta, et kogu transporditasu on nähtav. Kõigepealt on sul tarvis teha kogu transporditasu nähtavaks, ootamatud kulud on kõige tavalisem põhjus, miks ostukorv hüljatakse. Tihedal pühadeajal võib see müüke väga korralikult alla tõmmata.
  • Paku tasuta tarnet, kui võimalik. See taktika sobib tegelikult terve aasta jooksul, kuid kindlasti tõmbab tähelepanu eriti pühade ajal. 
  • Paku kiiret (üleöö) tarnet. Lõpuks – pühadeaegsed ostlejad soovivad enamasti kiiret tarnet ning see on mõistetav. Seega võid võimalusel pakkuda üleöö tarnet, et kindlustada esemete õigeaegne kohale jõudmine. 

Nasty Gali uudiskiri näitab väga hästi tarnevariante kui müügiargumenti: 

#3 Kasuta pühadeteemalist disaini ja tekste

Järgmisena on vajalik tuua kampaaniatesse pühadele suunatud esteetikat. Sinu kirjasaajad peavad su pühadesõnumist aru saama läbi vastava teksti ja visuaalide, need on eduka pühadeaegse uudiskirja aluseks. 

Sul on võimalik seda kõike teha kahel peamisel viisil:

  1. Kasuta pühadeteemalisi disaine. Visuaalide mõttes võid julgelt kasutada enda temaatikale sobivaid pühadeaegseid klassikaid nagu lumi jõuludeks, kõrvitsad Halloweeni ajaks ja nii edasi. Visuaalid on tihti väärt tuhandet sõna, kuna võtame visuaalset infot vastu kiiremini kui sõnalist infot.
  2. Kasuta lõbusat, pühadele suunatud teksti. Teiseks võid oma tekste tuunida pühadele sobivaks. Võid mainida püha nime või lihtsalt viidata sellele. Usklike pühade puhul võid kasutada sõnu, mis on seotud selle pühaga. Kindlasti kontrolli üle ka oma varasematest kampaaniatest, et kas huumor, mida sa kasutad klapib sinu publiku ootustega. 

Nasty Gali ülalolev näide oli hea sõnade mäng ning samuti on seda ka allpool olev American Eagle Outfitters brändi näide. Sellised tekstid ei pruugi kõigile brändidele sobida, kuid kindlasti sobisid nendele brändidele: 

#4 Julgusta kaasatavust

Lõpuks oled silmitsi kõige suurema väljakutsega, mis on iga meilikampaaniaga kaasas – kaasatavuse tõstmine. Kui kõik eelnev välja jätta, on siiski võimalik eeldada, mida su sihtklient vajab ja soovib just pühade ajal ning siis proovida neid kaasata järgnevalt: 

  • Too välja pakkumise kestvuse aeg ja eksklusiivsus. Olenemata teemast, turundusmeilid tihti rõhuvad valikue kiirusele ehk kauba vähesusele. Pühad on suurepärane aeg sellise taktika kasutamiseks, näiteks ajaloendurite abil, mis loevad päevi, tunde ja minuteid kuni pakkumise lõpuni. Sarnaselt võid pakkuda eksklusiivseid allahindlusi oma kõige lojaalsetematele klientidele, aidates endal kindlustada kliendi hoidmist.
  • Paku kingiideid. Mitte miski ei too sisse nii palju hirmu ilma jäämise ees, kui pühadeaegsed kingid ning sa saad seda ära kasutada nii, et see ei mõju müügina. Selle asemel, et oma tooteid otse soovitada, saad pakkuda kingiideede nimekirja, et aidata oma klientidel teha otsuseid. Seda tüüpi meilid jõuavad klientisegmentide valupunktideni ning ei mõju otsese müügina.
  • Laienda oma kampaaniat ka pühadejärgsele ajale. Lõpuks, kõik pühadeaegsed ostlejad ei leia oma kinke õigeaegselt. Nende jaoks võid pikendada oma kampaaniaid ka pühadejärgsele ajale. Kombineeri näiteks suuremad soodustused piiratud kogusega. 

Muidugi on veel mitmeid erinevaid viise, kuidas toimetada edasi, olenevalt sinu valdkonnast, publikust ja teistest faktoritest. Kuid kõige rohkem – nad siiski põhinevad sinu enda loovusel ja siseinfol.

Kokkuvõte

Kokkuvõtteks võib öelda, et head pühadeaegsed meilikampaaniad sisaldavad endas universaalseid kampaaniate alused, selgeid eesmärke, personaliseerimist, head meilivaadet ning kaasahaaavat lugu. Samal ajal saavad nad olla siiski pühade-põhised, tuua sisse kiiret tarnet, saadavust, tekstide stiili ning tooni. Hästi planeeritud kampaania toob kindlasti kaasa ka rohkem kasu.

Tanel Rand

Smaily

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega