Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Blogi

Omniva kasvas esimeses kvartalis rahvusvahelises äris ja logistikas

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

2016. aasta esimeses kvartalis kasvasid Omniva äritulud eelmise aastaga võrreldes 23%. Kasvu aluseks oli logistika ja rahvusvaheline e-kaubanduse äri, teisest küljest iseloomustas kvartalit traditsioonilise kirjateenuse jätkuv kahanemine.

2016. aasta esimeses kvartalis  olid kontserni äritulud kokku20,6 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 23%. Äritulude kasvu mõjutas enim rahvusvahelise e-kaubanduse äri ja logistikateenuste mahtude kasv, postiteenuste tulud vähenesid 7%.

Ettevõtte kasvu veab pakiäri

Pakiäri teenuste maht kasvas eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes 26%. Eriti märkimisväärne oli kasv teistes Balti riikides, eriti Leedus, kus pakiteenuste maht kasvas esimeses kvartalis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 62%.

Pakiäri teenuste kasvu toetab kliendile mugav ja kergesti kättesaadav pakiautomaatide võrgustik. Omniva 205 pakiautomaati moodustavad Balti riikide suurima pakiautomaatide võrgustiku ja 2016. aastal suureneb see veel ligi kolmandiku võrra. Seejuures muutub Omniva pakiautomaaditeenus üha paremini kättesaadavamaks ka väiksemates linnades ja asulates.

2015. aasta märtsis toimusid Eestis Riigikogu valimised, mistõttu olid 2016. aasta esimese kvartali reklaamiteenuste tulud väiksemad 26%.  Eestis saadetud kirjade kogused langesid aastaga 7% ja tulud 1%. Kirjateenuse mahtude langus on peamiselt tingitud arvete liikumisest elektroonilistesse kanalitesse.

„Olukorras, kus kirjateenuse maht langeb ning enamik kliente külastab postkontorit paki saatmise või kättesaamise eesmärgil, peame võrgustiku kujundamisel lähtuma just pakiäri vajadustest,“ ütles Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas.
“Seetõttu vajavad uuendamist ka nõuded postivõrgule, mis on paika pandud kümme aastat tagasi ja peamiselt kirjateenuse vajadusest lähtuvalt.“

Infoäri kasvu toetab e-arvete levik

Infoäri teenuste tulud kasvasid kontsernis 22% võrreldes 2015.aasta esimese kvartaliga.

Infoäri kasvuvõimalusi Eestis toetab riigi kava viia 2016. aasta lõpuks avaliku ja erasektori vaheline arveldamine üle masinloetavatele e-arvetele ning Euroopa Komisjoni plaan 2016. aasta lõpuks välja töötada Euroopa riikide jaoks ühtne e-arve standard, mis toetab piiriülest e-arvetega arveldamist.

AS Eesti  Post  on  rahvusvaheline  kontsern,  mis  pakub  posti-,  logistika-  ja  infologistikateenuseid.  Kontserni  kuuluvad  emaettevõttena  AS Eesti Post,  tütarettevõtetena  AS Maksekeskus, Leedus asuv  tütarettevõte  UAB Omniva LT,  Lätis  asuv  SIA Omniva  ning  sidusettevõte  OÜ Post11. Emaettevõtte põhitegevusala  on  posti -,  logistika-  ja infologistikateenuste osutamine ning e-arvete käitlemine (Omniva arvekeskus).

SIA Omniva ja UAB Omniva LT põhitegevus on pakiautomaadi- ja kullerteenuse pakkumine Läti ja Leedu turul.  AS Maksekeskus tegevusalaks on makselahenduste pakkumine e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele Baltikumis. Post11 pakub e-kaupmeestele rahvusvahelisi logistilisi terviklahendusi  kaupade  kättetoimetamiseks  üle  kogu  maailma.


Täiendav info:
Kaja Sepp
Omniva kommunikatsioonijuht
5162101

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega