Uudised

Omnivat kasutab pea 80% eestlastest, DPD teeb suurimat kasvu

Tõnu Väät
- Author  
Tegevjuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät 
- Autor  
Tegevjuht

Kui eelmisel aastal raputas pakiveoteenuste turgu tugevalt koroonapandeemia ning aastaga toimunud muutused olid väga suured, siis sel aastal on turu tervikpilt sarnane eelmisele aastale, kuigi kasv eelmise aasta mitmekordsest kevadisest kasvust on natukene tagasihoidlikum.  

Näiteks maikuus liikus Eestis pakiautomaatidesse (eraisikute poolt ettevõtetest tellitud) 1 070 000 pakki, mida on 25,4% ja 217 307 pakki rohkem, kui mais 2020.a. Tuleb tõdeda, et 2020.a. maikuus kasvas pakiautomaatide maht pea 200% ja üle 500 000 paki võrreldes 2019.a. ning siit tulenevalt käesoleva aasta maikuu kasv 25,4% ei ole üldse paha. Arvestades veel juurde kaubanduskeskuste avamise maikuus.

Emori maikuu lõpus toimunud uuringust selgub, et selgelt eelistatuim pakisaamise viis on jätkuvalt pakiautomaat, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 86% elanikest. Ligi pooled elanikest on kasutanud ka paki saamisel aegajalt kullerteenust ning umbes kolmandik on selle kättesaanud postkontorist.

 

78% Emorile vastanutest ütles, et nad on viimase kuue kuu jooksul kasutanud Omniva pakiautomaati.

E-kaubanduse Liidu pakiautomaatide pakkide mahu monitooring näitab, et Omniva kaudu liigub üle 50% kogu Eesti pakiautomaatide pakkidest ning Omniva hoiab kindlalt turuosa, kuigi DPD tuleb jõudsalt järgi. Seejuures on Omniva turuosa kogu pakiveoteenuste turust (pakiautomaadid, kuller) 38% ning on kõige laiema pakiautomaatide võrgustikuga maineliider, autoga lihtsasti ligipääsetavuse, teekonna jälgimise võimaluse, kui ka suure osa Aasiast tuleva kauba vahendajana. Lisaks on tugevalt kasvanud populaarsus maapiirkondades ning suurima turuosa tagab suurim võrgustik, nii lihtne see ongi.

Koroonapandeemiast tingitult on automaadi asukoha võtmes muutunud olulisemaks just paiknemine kodu lähedal ning õues/välitingimustes, et tagada ohutus tervisele, need on aidanud Omnival ka tugevat positsiooni säilitada, toob Emor välja Omniva turuliidri säilitamise põhjenduseks.

Teist kohta hoiab Itella SmartPost, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 69% pakisaajatest. Itella SmartPost hõivab 26% pakiveoteenuste kogu turust. Itellat tajutakse kõige usaldusväärsemaning parima hinna-kvaliteedi suhtega pakkujana.

Kolmas on DPD Pickup pakiautomaat, mis näitab turuosaliste seas suurimat kasvu ning mille osakaal turul on kolme aastaga enam kui kahekordistunud, mida näitab nii Emori küsitluse ehk populaarsuse kasv vastanute seas, kui E-kaubanduse Liidu pakiautomaatide pakkide mahu monitooring. Kullerteenuste seast kasutatakse Emori küsitluste tulemusel kõige rohkem DPD kullerit, 41% vastanutest, 29% Omniva kullerit, 14% Itella kullerit, 12% Venipakk, 10% DHL, 6% Cargobuss ja 5%UPSi.

Lisaks tasub märkida, et viimase aasta selge trend näitab pakkide mahu mõnevõrra suuremat kasvu käibest, mille tingib üksikute toodete ja rohkemate pakkide tellimine võrreldes varasema ajaga.

* Eesti E-kaubanduse Liit monitoorib igakuiselt Eesti pakiautomaatide pakkide mahtu (DPD, Omniva, Smartpost), Emori trendiuuring toimus 24-30. mai 2021.a.

 

Tõnu Väät

Eesti E-kaubanduse Liit

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega