Aprillis müügitulu kasv e-kaubanduses veidi aeglustus

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät 
- Author  
Tegevujuht

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta aprillis 2015. aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 6%, teatab Statistikaamet. Kui märtsis kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%, siis aprillis kasv kiirenes.

Müügitulu tegevusalal jaemüük posti või interneti teel oli aprillis 14,9 miljonit eurot, mis märtsiga võrreldes on 2,6%-lises languses. Aasta varasemaga võrreldes kasvas müügitulu jaemüügis posti või interneti teel 6,4%. Nelja kuu müügitulu 3 aasta lõikes ja kasvavalt aasta jooksul kokku on toodud joonisel 1.

Screen Shot 2016-06-01 at 09.38.09

Joonis 1. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu 2014-2016, 4 esimest kuud ja aasta kokku.

2016. aasta aprillis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu kokku 512,5 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta aprilliga võrreldes 10%. Müügitulu suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes müügitulu tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas eelmise aasta sama kuuga võrreldes 17%. Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 16%), kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 11%).

Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta aprilliga võrreldes 4%.

Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis veebruaris ja märtsis langust näitas, pöördus aprillis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 2%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes aprillis jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%. 2016. aasta nelja kuuga (jaanuar–aprill) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeks ja selle trend

Joonis 2. Jaekaubandusettevõtete müügitulu jaanuar 2006 - aprill 2016.

Statistikaamet läks 2016. aastast jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetas andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“. Nii vähenes ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suurenes administratiivandmete kasutamine. Andmeallika muutuse tõttu kajastab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ senise jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel jaekaubandusettevõtete müügitulu. Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta.

Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga.

Allikas: http://www.stat.ee/277539

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega