Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Saavutused

6 etappi brändi loomisel: Convertali uus bränd ja koduleht avas seni suletud uksed

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Convertal sündis 2009. aastal, kui kaks sõpra Fred Koppel ja Taavi Raidma asutasid ettevõtte, mille eesmärk oli viia Eesti ettevõtete äri suurte otsingumootorite reklaamidesse.

Sealt edasi läks ettevõtte käima samas tempos kogu muu digimaailmaga: kiirelt ja kõrgelt. 11 aastat hiljem on Convertal Eesti digiturunduse ja -reklaami lipulaev, olles 2019. aastal pärjatud Äripäeva TOP-is aasta digiturundusagentuuri auhinnaga.

Lisaks eelnevale oli mullune aasta Convertali jaoks märgiline veel selle poolest, et koostöös Neway disainiagentuuriga vahetus pea täielikult nende väline kuvand. Täiesti uue Kuldmuna väärilise ilme sai nii nende visuaalne identiteet, koduleht kui ka pildi- ja graafiline keel.  

  1. Mida tahetakse rebrändingu projektiga saavutada?
Tänu uuele brändile avanesid mitmete ettevõtete uksed, kelleni varem ei olnud jõutud. „Eesti mõttes pole meil piiri ees. Me tahame kõnetada nii väikseid kui ka suuri ettevõtteid. Oluline, et mõjuksime usaldusväärsena,“ ütles Convertali partner ja strateeg Taavi Raidma.  
„Korralik ja toimiv bränd on meie jaoks midagi, mis avab ettevõtete uksi. Meie valdkonnas on väga suur konkurents, kodulehekülg ja välised kanalid on määrava tähtsusega. Sellest tulenevalt peab ettevõtte nägu olema korras,“ lisas ta.
  1. Proovi mõista, milline on ettevõtte suurim väljakutse!

„Convertal tähendab, et meie fookus on tulemuslikkusel. Meil on kliendid, kes omakorda tahavad kliente ja nii see kõik sünnib,“ tutvustas oma ettevõtet Raidma.  „Meie jaoks on oluline olla usaldusväärne, atraktiivne, väljapaistev ja konkurentsivõimeline. Kuvand on meie jaoks tähtis, sest inimesed peavad meid usaldama. Muidu nad ju ei telliks meie käest teenust,“ sõnas ta.  

  1. Mõtesta ära bränd ja tema klientide teekond!

Neway kunstilise juhi Hanna Laura Metsma sõnul oli kohe alguses sisendiks antud, et tulemus peab olema ühelt poolt mänguline ja teisalt usaldusväärne. „Visuaalses keeles võrdub usaldusväärne korrapärasega, isegi tihtipeale minimalismiga, mille kõrvale tõime sisse erinevaid mängulisi graafilisi elemente. Värvide puhul kasutasime väärika tumesinise kõrval eristavaid erksaid värve nagu erkpunane. Korrapärase ja mängulise iseloomu sümbioos tuleb eriti ägedalt välja uuest brändi kirjastiilist Modelica, millel on geomeetrilised ning robustsed tähevormid,“ tutvustas Metsma.  

  1. Pane paika brändi ja identiteedi jaoks olulised elemendid!

Metsma sõnas, et graafiliste elementide loomisel taheti olla lihtne, samas abstraktne. Üksikud vihjed, mis Convertali tööst tekkisid, andsid üldpildi. Eesmärk oli see tekstidega kokku siduda ja üheks looks vormistada. „Kõik algas graafiliste elementide põhisümbolist ehk märklauast. Märklaua kujundil on eesmärk sihtida ühte kohta just nii, nagu on Convertali teenuste eesmärk juhtida kasutajate tähelepanu. Sihtmärgist tulenevate vormidega sai ka edasi mindud ja neid täiustatud digivaldkonda sümboliseerivate elementidega, nagu kursorinooled, jutuaknad või otsingumootorid,“ tutvustas Neway kunstiline juht.  „Sümbolite rohkus ja nende mänguline paigutus annavad edasi valdkonda iseloomustava visuaalse maailma,“ lisas Metsma.

  1. Kasuta disainis ja loomeprotsessis ära kogu eelnevat sisendit!

Convertali juht märkis, et talle endale tekitas enim rõõmu, et töö tulemusena tekkis neile juurde mitu uut ja seni kasutamata elementi. „Kui lõpuks tulemuse kätte saime, siis seal sees oli objekte, millele me enne ei osanud tähelepanu pöörata. Enne kui me veebi kätte saime, olime näinud ainult tõmmised, mis tundusid küll väga realistlikud, kuid polnud veel päris koduleht ja valmis asi. Seda kõike toimivana nähes sain veel topelt hea emotsiooni,“ tunnistas ta.

  1. Vii valminud bränd turule!

Ühe suurima plussina koostööst toob Raidma välja selle, et kõik loodud elemendid ja ümbritsev raamistik on selgelt paigas. See tähendab, et kui pärast rebrändingut peaks tekkima mõni idee teha reklaami või trükist, siis on kogu tööriistakast olemas: ikoonid, värvid, sõnastus, fotod ja palju muud. Esimene suur asi, mis uue brändiga saavutati, oli meeskonnasisene ühtsus. Raidma sõnul oli üks eesmärkidest, et ettevõtte logo poleks miski, mis on tekstijupp tegevjuhi kirja jaluses, vaid midagi, mida saab näiteks oma pusa peal kanda ja sellega suhestuda.Kogu protsess võttis aega kolm kuud. Mais 2019 saatis Convertal esimese kirja Newayle ja augustis saatis Neway talle vastu lingid uue CVI ja kodulehega. „Kui ma olen kellelegi soovitanud Newayd, siis üks asi, mille olen alati välja toonud, on ajaline kulu. Meie projekt püsis täpselt kolme kuu raamides. Ma olen oma klientidelt kuulnud erinevatest IT-projektidest, mille kestus on veninud lubatust mitmekordselt pikemaks. Newayl toimis kõik väga hästi, tulemused saabusid õigeaegselt ja see kõik muudab koostööle tagasi vaatamise täna väga meeldivaks,“ ütles Convertali juht. Vaata valminud tulemust siit.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega