Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Maailma juhtiv pakiveoteenuse osutaja DPD avaldas hiljuti Kantar TNSi läbiviidud uuringu eurooplaste e-poodlemise harjumustest. Uuringu kohaselt tehakse enim füüsiliste esemete veebioste süle- ja lauaarvutist, kuid järjest rohkem ka nutitelefonidest. Pangaülekannete ja -kaartidega tasumise kõrval on kindla koha haaranud digitaalsed rahakotid.
Sülearvutit kasutab e-poodlemiseks 64% eestimaalastest ning 71% Y-generatsiooni ehk millenniumi põlvkonna esindajatest, lauaarvutit eelistab 48% vastanutest. Populaarsuselt kolmas on nutitelefon, mida kasutab tellimisvahendina juba enam kui kolmandik eestimaalastest (38%) ning 58% millenniumilastest. Tahvelarvutit eelistab veebipoodlemisel vaid 18% vastanutest.
“Nutitelefonist shoppamine on valdavaks trendiks just sagedaste ostjate ja eriti millenniumi põlvkonna esindajate seas. Uuringu kohaselt teeb enam kui iga teine noor eestimaalane veebioste just nutitelefonist ning kuna telefoniusku Y-generatsioon on jõudsalt peale tulemas, võib arvata, et n-ö nutikas e-poodlemine hoogustub lähiajal veelgi,” rääkis DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.
Nutitelefonides shopates kasutavad ostjad nii spetsiaalseid rakendusi (16%) kui netibrauseri kaudu poodide kodulehti (39%) ning sageli kombineeritakse nende kasutust (45%). Peamine faktor, mis e-poodlejaid just telefoni kaudu ostlema paneb, on mobiilisõbralik veebikeskkond.
Uuringust ilmneb, et eelistatuimad makseviisid erinevad riigiti oluliselt. Eestimaalased eelistavad kauba eest tasumist kohese pangaülekande (68%), Visa ja Master kaardi (49%) või mõne muu pangakaardiga (39%). Ligi kolmandik kaasmaalastest eelistab aga digitaalseid rahakotte nagu nt Paypal või Alipay, mille kasutus on märgatavalt suurem sagedaste ostjate (42%) ja millenniumi põlvkonna esindajate seas (40%).
Sarnaselt Eestile eelistatakse koheseid pangaülekandeid enim ka Tšehhis, Poolas ja Leedus. Digitaalne rahakott on saanud populaarseimaks makseviisiks Portugalis, Horvaatias, Iirimaal, Itaalias, Hispaanias ja Inglismaal. Visa ja Master kaardiga makseid eelistatakse Belgias, Prantsusmaal ja Šveitsis. Samas Saksamaal on krediitkaardiga tasumine suhteliselt uudne, selle asemel eelistatakse tasumist arve alusel. Kesk- ja Ida-Euroopas eelistatakse aga siiani sularahas tasumist kauba kättesaamisel.
“Maksemeetodite paljusus, maksesüsteemide erinevus ja riigiti mitteühildumine on rahvusvaheliselt tegutsevate e-poodide jaoks parajaks väljakutseks. Turul edukaks toimimiseks peavad e-kauplejad kohandama oma maksevõimalusi riikide iseärasustest lähtuvalt ning olema maksemeetodite osas võimalikult paindlikud,” lisas Posti.
Lisaks mainitud meetoditele on Euroopa riikides kasutusel veel hulk teisi makseviise nagu näiteks tasumine American Express kaardi, otsekorralduse, kinkekaartide, e-raha või Pay-u kaudu, kuid neid ja mitmeid teisi kasutatakse eelmainitutega võrreldes siiski vähem.
DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS vahemikus 19.09.-7.10.2016. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes alates 2016. aasta jaanuarist olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.
DPD grupp on teine suurim rahvusvaheline pakiveoteenuse pakkuja Euroopas. 60 000 inimese ja 26 000 kohaliku Pickup punkti abil toimetab DPD iga päev kohale ligi 2,6 miljonit pakki 230 riigis. DPD Eesti on siseriikliku ja rahvusvahelise kullerpostiteenuse osutamise turuliider, mis teenindab Eestis nii era- kui ärikliente ligi 200 kulleri ja enam kui 180 sõiduki abil ning annab lisaks tööd 123 inimesele. Eestis omab DPD ligikaudu 120 Pickup punkti, millest 19 on automaadid ning ülejäänud pakipoed.
Lisainfo:
Margot Posti, DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht, tel 5649 0020, e-mail [email protected]
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.