E-kaubandus novembris tõusutrendis, jaekaubandus languses

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät 
- Author  
Tegevujuht

Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli novembris jooksevhindades rekordiliselt 22 miljonit eurot, mis oktoobriga võrreldes suurenes 8% ja mullust novembrit ületas 29%-lise kasvuga.Esimese 11 kuuga on e-kaupjead müünud kokku 212,1 milj euro eest ning ületanud 2016. a sama perioodi 36% võrra.

Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli novembris jooksevhindades rekordiliselt 22 miljonit eurot, mis oktoobriga võrreldes suurenes 8% ja mullust novembrit ületas 29%-lise kasvuga.

Esimese 11 kuuga on e-kaupjead müünud kokku 212,1 milj euro eest ning ületanud 2016. a sama perioodi 36% võrra.

Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.


Jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenes 2017. aasta novembris 2016. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Müügitulu langust mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted.

2017. aasta novembris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 558 miljonit eurot. Müügitulu langust mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu vähenes 2016. aasta novembriga võrreldes 9%. Nende ettevõtete müügitulu vähenemisele avaldas mõju mootorikütuse hinnatõusu märgatav kiirenemine novembris. Kui oktoobris oli bensiin 7,5% ja diislikütus 9% kallim aastataguse ajaga võrreldes, siis novembris oli nii bensiin kui ka diislikütus 16% kallim.

Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta novembriga võrreldes 3%. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta novembriga võrreldes 5%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade jm oli müügitulu väiksem kui 2016. aasta novembris. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 28%. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (12%) ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (8%).

Tabel 2. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2009-2017 (11 kuud), mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.


Võrreldes 2017. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.

2017. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu varasema aasta vastava perioodiga võrreldes 1,5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2007 – november 2017<br>(2010 = 100)

Statistika aluseks on Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte kolme tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.


Allikas: Statistikaamet

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega