Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Kus paikneb Eesti e-kaubandus Euroopa Liidu võrdluses?

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Antud Euroopa Komisjoni poolt koostatud graafikutest näeme, kus paikneb Eesti e-kaubandus Euroopa Liidu võrdluses.

Esimene graafik  koosneb kolmest agregeeritud indikaatorist (SMEs ehk väike- ja keskmised ettevõtted, käive ning piiriülene müük). Iirimaa tugev positsioon on tingitud mitme suure internetigigandi pea- ja/või harukontorist.

Antud graafik võiks ilmestada Eesti võib-olla suurimat kasvupotentsiaali parema positsiooni saavutamiseks. Tegelikult on Eesti alla EU keskmise ja meie peamine kasvupotentsiaal on ikkagi piiriüleses e-kaubanduses ehk lisamüügis väljapoole Eestit!

Teine graafik näitab heledate tulpadega, kus oleme alla Euroopa keskmist ja tumedate tulpadega, kus oleme üle Euroopa keskmise. Kokkuvõtvalt võib öelda, et eestlane ostab piiriüleselt alla Euroopa keskmise ning Eesti väiksemad ja keskmised ettevõtted müüvad onlines, eriti piiriüleselt, oluliselt alla Euroopa keskmise.

Eesti E-kaubanduse Liidu tellitud hiljutistest uuringutest tuleb jõuliselt välja, et peamised ostlemist pärssivad tegurid on Eesti e-poodide puhul arendamata mobiilivaade (samas üle 70%, eriti noorte puhul, osteldakse just mobiilsetest seadmetest!) ning liigsete andmete küsimine, keeruline ostuprotsess. E-kaubanduse Liit on seisukohal, et siin peitub Eesti e-kaubanduse kasvuvõimalus ning probleemikohad.

Antud Euroopa Komisjoni poolt koostatud graafikutest näeme, kus paikneb Eesti e-kaubandus Euroopa Liidu võrdluses.

Esimene graafik  koosneb kolmest agregeeritud indikaatorist (SMEs ehk väike- ja keskmised ettevõtted, käive ning piiriülene müük). Iirimaa tugev positsioon on tingitud mitme suure internetigigandi pea- ja/või harukontorist.

Antud graafik võiks ilmestada Eesti võib-olla suurimat kasvupotentsiaali parema positsiooni saavutamiseks. Tegelikult on Eesti alla EU keskmise ja meie peamine kasvupotentsiaal on ikkagi piiriüleses e-kaubanduses ehk lisamüügis väljapoole Eestit!

Teine graafik näitab heledate tulpadega, kus oleme alla Euroopa keskmist ja tumedate tulpadega, kus oleme üle Euroopa keskmise. Kokkuvõtvalt võib öelda, et eestlane ostab piiriüleselt alla Euroopa keskmise ning Eesti väiksemad ja keskmised ettevõtted müüvad onlines, eriti piiriüleselt, oluliselt alla Euroopa keskmise.

Eesti E-kaubanduse Liidu tellitud hiljutistest uuringutest tuleb jõuliselt välja, et peamised ostlemist pärssivad tegurid on Eesti e-poodide puhul arendamata mobiilivaade (samas üle 70%, eriti noorte puhul, osteldakse just mobiilsetest seadmetest!) ning liigsete andmete küsimine, keeruline ostuprotsess.

E-kaubanduse Liit on seisukohal, et siin peitub Eesti e-kaubanduse kasvuvõimalus ning probleemikohad.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega