Maikuu tõi tagasihoidliku müügitulu kasvu

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät 
- Author  
Tegevujuht

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet. Jaemüük posti või interneti teel kasvatas müügitulu 5% mullusega võrreldes, kokku on jaanuar-mai müügitulu 68,8 miljonit eurot.

Screen Shot 2016-07-01 at 16.09.13

2016. aasta mais oli jaekaubandusettevõtete müügitulu kokku 557,9 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta maiga võrreldes 13%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskauba (nn kaubamajad) jäi müügitulu eelmise aasta maiga võrreldes samale tasemele. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas eelmise aasta sama kuuga võrreldes neljandiku. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 19%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 15%).

Toidukaupade kaupluste müügitulu on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Mais suurenes nende kaupluste müügitulu eelmise aasta maiga võrreldes 5%.

Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu suurenes 2015. aasta maiga võrreldes püsivhindades 6%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes mais jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades 8%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2016. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeks ja selle trend

Statistikaamet läks 2016. aastast jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetas andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“. Nii väheneb ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suureneb administratiivandmete kasutamine. Andmeallika muutuse tõttu kajastab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel jaekaubandusettevõtete müügitulu. Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte kolme tööpäevaga.


Allikas: Statistikaamet

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega