Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
E-poodide täpset arvu on raske hinnata, küll aga leiab netist ressursse, mis lubavad kokku panna nimekirja Eesti veebilehtedest ning selle põhjal robotiga lehti külastades tuvastada seal kasutatava veebirakenduse.
10. veebruari seisuga õnnestus mul kokku koguda umbes 100tuh erineva saidi aadressid, kasutades aluseks neti.ee otsimootori Eesti veebiserverite nimekirja ning täiendades seda suuremate veebimajutusteenuste serverite IP-aadresside põhjal tehtud otsinguga.
Kindlasti on seetõttu arvestuses ka mõned mitte-Eesti veebid, aga nimekirja pisteliselt kontrollides ei tundunud neid olema olulisel määral.
Arvestades WordPressi levikut ja WooCommerce’i e-poe plugina paigaldamise lihtsust võib oletada, et Woo osakaal on mõnevõrra ülehinnatud st sisuliselt mitte-toimivaid poode on nimekirjas rohkem kui teistel.
Muidu vastavad numbrid aga kenasti ülemaailmsele analüüsile - WordPress on 36,7%-ga maailma keskmisest 33.2%-st veidi üle, samuti Joomla. Mõnevõrra üllatuseks on OpenCart’i populaarsus, oleksin selle koha pealt lootnud leida PrestaShop’i mis on viimasel ajal ühe rohkem tähelepanu saamas justnimelt väiksemate poodide puhul.Nüüd oleks aga vaja teha veel pisteline kontroll selgitamaks välja tegelikult toimivate poodide hulk, sest kui võrrelda koguarvu 8600 E-kaubanduse liidu hinnangulise 5000ga võib oletada, et 20-30% veebis olevatest e-poetarkvaradest tegelikult ei tööta – aga vahest saaks väikese abiga käima?
Kui on huvi tutvuda veebipoeplatvormide erinevustega, siis leiab lühikesed tekstilised tutvustused ja minu „läbijalutuse“ videod WooCommerce’i, Magento, PrestaShopi, ShopRolleri ja Voogi kohta.
Lisaks: 5. märtsil toimub Spring Hub’is järjekordne PrestaShop’i meetup: Peeter Marvet
Juunikuus toimub E-kaubanduse Liidu hommikuseminar, kus Peeter Marvet ning mitmed juhtivad e-poodide platvormide arendajad sellest teemast veel täpsemalt edasi räägivad. Jälgi reklaame!
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.