Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta novembris 2015. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 7%, teatab Statistikaamet. Kui oktoobris kasvas müügitulu varasema aasta sama kuuga võrreldes 2%, siis novembris kasv kiirenes.
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli novembris jooksevhindades rekordilised 17,1 miljonit eurot, mis oktoobrikuuga võrreldes kasvas 17% ning mullusega võrreldes suurenes 24%.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 2016. aasta novembris 533,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvu kiirenemist mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus müük suurenes 2015. aasta novembriga võrreldes 15%. Müügitulu suurenes kõigil tegevusaladel.
Enim suurenes müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm. Müügitulu kasvas muudes spetsialiseeritud kauplustes aastaga 26%.
Keskmisest enam suurenes müügitulu ka posti ja interneti teel kaupu müüvates kauplustes (24%), samuti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (19%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu jäi 2015. aasta novembriga võrreldes samale tasemele.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis oktoobris langes, pöördus novembris taas tõusule ning kasvas 2015. aasta sama kuuga võrreldes 6%. Nende ettevõtete müügitulu kasvule avaldasid osaliselt mõju 2015. aasta novembri madal võrdlusbaas ning mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine.
Võrreldes 2016. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 1%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%. 2016. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 4%
Statistikaamet läks 2016. aastast jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetas andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“.
Nii vähenes ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suurenes administratiivandmete kasutamine. Andmeallika muutuse tõttu kajastab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel jaekaubandusettevõtete müügitulu.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga.
Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb
Allikas: Statistikaamet
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.