Oktoobri- ning novembrikuu pakiautomaatide pakkide maht Eestis

December 13, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Oktoobrikuus tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 973 439 pakki, mida on 23,4% rohkem, kui aasta tagasi. Novembris oli pakiautomaatide pakkide maht 1 161 393 pakki ning kasv eelmisest aastast 23,3% (aprillikuisele pea 1,4 miljonilisele mahule jäädi siiski alla). Kõige suuremat turuosa hoiab Omniva 41% (41,5% ja 40,7% okt-nov, mis on viimase 6 kuu jooksul iga kuuga 1-1,5% langenud, kuid ka siinkohal tuleb arvestada konteksti- Eesti-sisene maht on sama hästi kasvus, kui teistel turuosalistel ning langus tuleb välissaadetiste, peamiselt AliExpressi konsolideerimisest). Kindel teine on Smartpost 34% ning DPD 25%.

2020.a. lõpu seisuga oli Eestis 595 pakiautomaati. 2021.a. novembrikuu lõpu seisuga on pakiautomaate juba 770 ning kolme turuosalise automaatide arvud on pea stabiliseerinud- napilt kõige rohkem on Omnival- 267, Smartpostil- 260 ning DPD, kes on aastaga pea kahekordistanud automaatide arvu, omab 243 automaati.

2020.a. liikus Eestis pakiautomaatidesse eraisikute poolt ettevõtetest tellitult 9 056 631 pakki. 11 kuuga 2021.a. on eestlased tellinud automaatidesse aga 10 816 832 pakki. Ca 12 000 000 pakki tuleb 2021.a. mahuks, mis teeb 33% kasvuks. Siinkohal tuleb vaadata siia sisse- kasv on väga korralik ning tegelik pakkide kasv jääb 45-50% kanti, arvestades tõika, et Omniva välismahud (peamiselt AliExpressist) on sel aastal langemas-40%. Põhjuseks 1. juuli käibemaksu muudatus ning AliExpressi otsus hakata saadetisi konsolideerima (kui varem tarbija 3 tellimust saabusid 3 saadetisena siis nüüd korjatakse kokku üheks pakiks- kuna transpordi eest tasutakse operaatoritele peamiselt tüki, mitte kaalu järgi, on kolmandate riikide saatjatel nii soodsam ning võidab eraldi deklareerimistasudest). Seetõttu võiks ilma AliExpressi optimeerimise ja -40% languseta olla selle aasta pakkide mahu kasv 45-50% kanti. DPD, kes on automaatide arvu koahekordistanud on tulnud järgi teistele turuosalistele nii automaatide arvult kui ka astub kandadele mahult. Sisuliselt hakkavad 2022.a. kevadeks nii kolme turuosalise automaatide arvud kui ka pakimahud võrdsustuma. Omniva edu on suuresti parim üleriigiline kattuvus ning monopoli seisus paljudes maapiirkondades, mis näitavad viimasel 6-7 kuul head mahukasvu. Kas siinkohal oleks kohta koostööks läbi avatud võrgustiku maapiirkondades operaatorite vahel? Kuna automaatide arvud hakkavad stabiliseeruma, hakkab turuosade kasvus olulist rolli mängima klienditeenindus, kaupmehele hea iseteeniduse, korjekiiruse jm pakkumine.

DPD kasv mahus on sel aastal ca 160-170%, 46-50% teeb kasvu Smartpost ning sama palju on ka Omniva Eesti-sisene pakkide kasv, mille kahandab tervikuna 6-10% languseks välispakkide konsolideerimisest tulenev langus. Turuosad tervikuna Omniva 41%, Smartpost 34%, DPD 25% kogu pakiautomaatide pakkide mahust turul.

Pakiautomaatide pakkide mahu turumonitooring valmib koostöös Omniva, DPD ning Smartpostiga.

Koostajaks E-kaubanduse Liit.

Lisainfo: tonu@e-kaubanduseliit.ee

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega