Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Pakiautomaatide turu monitooring septembrikuus

October 21, 2021

Tõnu Väät
- Author  
Tegevjuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu VäätTõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht
Tegevjuht

Pakiturul on tekkinud huvitav trend sügiseks seoses 1. juuli kolmandate riikide käibemaksuvabastuse kadumisega alla 22 eurostele saadetisele ning tollideklaratsiooni vajadustega. Kui juulis-augustis vähenes drastiliselt Aasiast tellimine ning seetõttu oli augustikuus pakiautomaatide pakkide maht vaid 7% kasvus (Eestisisesed saadetised olid pea 40% kasvus) on septembris mõnevõrra vähenenud Aasiast tellimine, tarbijad on esimesest ehmatusest üle saanud, prognoosib Omniva siiski aasta lõpuks Aasiast tulevate pakkide mahu langust võrreldes eelmise aastaga 40%le.

Septembrikuus liikus Eestis pakiautomaatidesse 919 000 pakki, mida eestlased tellisid e-poodidest nii Eestist kui piiriüleselt. Vaatamata sellele, et Omniva kaotas kokkuvõttes septembrikuus ainukese turuosalisena mahtu võrreldes eelmise aasta mahuga (tänu Aasia mahu suurele langusele) on Eestisisene saadetiste arv sama suures kasvus kui teistel turuosalistel. Jõudsalt tuleb peale ja järgi DPD, kelle pakiautomaatide arv saab kohe kätte Smartposti ning ka nende turuosa vahe on kõigest 3% Smartposti kasuks. Omniva omab jätkuvalt selget turuliidri positsiooni ning kuigi viimastel kuudel on igakuiselt mõni protsent kaotatud turuosa konkurentidele, on Omniva turuosa siiski 42,4% kogu pakiautomaatide pakkide mahust! Siinjuures tuleb veelkord rõhutada, et Omniva peamine väikse turuosa languse põhjuse taga on siiski Aasia pakkide vähenemine, on teisest küljest põhjust muretseda, sest aasta alguse 50% turuosa on langenud sügiseks 42%le.

Maksekeskus, kes vahendab Eestis vähemalt 2500 e-poodi ehk 50% turgu, käive kasvas septembrikuus 52% võrreldes eelmise aasta septembriga (olgu lisatud, et Maksekeskus on indikatsiooniks Eesti sisese turu kohta, ei vahenda rahvusvahelisi e-müüke). Võrreldes eelmise aasta septembriga kasvas Eesti siseste e-poodide pakkide maht ca 40% ning käive ca 50%, mis on väga hea tulemus!

Eestis on hetkel E-kaubanduse Liidu hinnangul kokku 720 pakiautomaati, millest 267 Omnival, 230 Smartpostil ning 223 DPD. Lisaks siseneb lähikuudel Eesti turule Venipak, kes edukalt toimetab Lätis ja Leedus (vastavalt omab 63 ja 129 pakiautomaati) ning lubab Eestisse paigaldada 2022.a. jooksul vähemalt 150 uut pakiautomaati. Arvestades juurde ka teise kolme turuosalise orgaanilise kasvu ja lubadused, võime oodata 2022.a. septembriks Eestisse juba vähemalt 1000 pakiautomaati, mis jääb küll selleks ajaks pea 200 automaadiga Leedu turule alla, on Eesti jätkuvalt maailmas number 1 riik elanike arvu ning pakiautomaatide arvu suhtes. Vaatamata sellele on meil veel palju potentsiaali, eriti näitavad head tulemust väiksemate asulate automaadid ning tabimisharjumuste muutused e-kanalite kasuks, on palju maapiirkondi, kus ei ole ühtegi võimalust kaupa koju tellida (v.a. kulleriga).

 

Tõnu Väät

E-kaubanduse Liidu tegevjuht

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega