Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Tarbija kui nõrgema poole kaitseks on loodud hulganisti norme, millest iga müüja peaks kinni pidama. Näiteks on tarbijal õigus e-poest ostetud kaup 14 päeva jooksul põhjust avaldamata tagastada, kahe aasta jooksul pretensioone esitada jpm.
Üldiselt on e-poodnikud tarbijaõigustest teadlikud, kuid vähem teadlikud ollakse sellest, et tarbijale kehtivad seadusest tulenevad õigused ka juhul, kui neid veebipoes avaldatud ei ole. Müüjat aga kaitseb vaid see, mis müügitingimustes kirjas on, eeldusel, et kirjapandu on ka seadusega kooskõlas.
On e-poodnike, kes üritavad tarbijaõigusi müügitingimustega ”trikitades” piirata. Paljud aga ei tea, et see annab tarbijale üldjuhul hoopis õigusi juurde. Näiteks kui e-pood ei paku tagastusõigust või piirab tagastusõigust rohkem kui seadus lubab (ei paku teatud toodetele tagastusõigust jne), siis tarbija ei kaota oma õigusi. Kaotab hoopis müüja – sellisel juhul peab ta kauba tagasi võtma 12 kuu jooksul ja tagastama kogu ostusumma. Seda isegi siis kui tarbija on toodet kasutanud. Tagastusõiguse kasutamisel on müüjal õigus kauba tagasi saatmisega seotud kulud jätta ostja kanda. Kui vastavat infot aga müügitingimustes kirjas ei ole, siis peab selle kulu hüvitama müüja. Ja need on vaid üksikud näited paljudest.
Seega paneme kõikidele müüjatele südamele, et nende e-poe müügitingimustes oleks kõik vajalik info võimalikult detailselt kirjas. Vaid see aitab müüjal end maksimaalselt kaitsta.
Kasulikud juhendid ja näidistingimused on leitavad Liidu veebilehel. Samuti on igal e-poodi omaval E-kaubanduse Liidu liikmel võimalus taodelda ”Turvalise Ostukoha” usaldusmärgist. Taotlusprotsessi käigus pakume igakülgset abi ja nõu, et e-pood enne märgise väljastamist kõikidele nõuetele vastaks. Taotlemise tingimusi loe SIIT.
Kati Rajari
E-kaubanduse Liit
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.