← Tagasi

Bränd

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 34 minutit

Brändi loomisel tasub lähtuda sihtgruppi persoonadest, millised inimesed nad on, mis neile meeldib, mis neid kõnetab?

Mitte siis ilmtingimata sellest, mis ettevõtjat visuaalselt kõnetab. Üks suurimaid ämbreid, mida teevad ka paljud turundajad ja mida teevad paljud ettevõtjad, on see, et turundustegevusi ja sõnumeid, hakatakse looma vastavalt oma eelistustele. Et kui mina vaatan palju videot, siis nüüd vaatavad kõik palju videot, aga see ei pruugi sihtgrupi puhul absoluutselt nii olla. 

Miks on oluline brändile mõelda on see, et erinevate uuringute kohaselt võib tugev bränd ja järjepidev tegutsemine kasvatada müügitulu kuni kolmkümmend kolm protsenti. Emotsionaalselt seotud kliendi eluaja väärtus on oluliselt kõrgem, kui on kliendi puhul, kes teeb ainult ühekordse ostu või ainult kaks korda ostab. Lisaks aitab bränding alandada kliendi hankimise kulusid, sest inimene loodetavasti tuleb sinu juurde juba ise, või tuleb kellegi soovituse najalt. 

Kolm head praktikat, mida brändingu puhul kasutada: 

Klienditeenindus. See on kõige olulisem, Klient, peab saama sinuga võimalikult vabalt ühendust võtta. Klient peab tundma, et temast hoolitakse. Klient peab tundma, et ta saab vastuse kiiresti. 

Jaga oma brändi lugu. Igal brändil on lugu. Kindlasti on põhjus, miks tehakse e-poodi ja miks tehakse just sellist e-poodi. Julge seda jagada ja loo kliendile sellega väärtuste elamust. Ehk siis klient ei taha tänasel päeval ainult osta, vaid ta tahab saada ka väärtust. Näiteks kui müüa lastekaupu, siis klient tahab saada ka nõuandeid, milliseid toredaid mänge lastega mängida või kuidas elada üle nohuperioodi.

Kasuta kliendi loodud sisu. Ühel hetkel brändingu eesmärk peakski olema see, et on olemas väga lojaalne püsikliendibaas, kes vabatahtlikult loob sisu. Kas siis jagab oma sotsiaalmeedias, et tal on nüüd uus toode, mille ta kätte sai ja ostke teie ka, või siis võib kasutada kliendi jäetud tagasisidet.

Vali teemablokk ja asu õppima (13)

Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.

Konkurentsivõimeline strateegia

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.

Vaata kursuse videot

E-äri matemaatika: Eelarved ja piirväärtused

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Igal äril on täiesti individuaalsed piirväärtused, mis esmalt e-poega alustades tasub läbi mõelda ennustuslikult ning hiljem, kui asjad juba toimivad, neid siis vajadusel kohendada.

Vaata kursuse videot

Kasumlike sihtgruppide valimine

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Teades, millise summa saab ühe kliendi hankimiseks maksimaalselt kulutada, saab hinnata, kas see turunduskulu on madal või kõrge. See, kas ta on madal või kõrge, oleneb palju ettevõtte profiilist.

Vaata kursuse videot

Bränd

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Brändi loomisel tasub lähtuda sihtgruppi persoonadest, millised inimesed nad on, mis neile meeldib, mis neid kõnetab? Mitte siis ilmtingimata sellest, mis ettevõtjat visuaalselt kõnetab.

Vaata kursuse videot

Peamised turunduskanalid

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Sul on olemas persoonad, sul on olemas bränd, mis nendele konkreetsetele inimestele meeldib. Nüüd tuleks valida turunduskanalit lähtuvalt sellest, kus su sihtgrupp toimetab ja lähtuvalt sellest, kuhu bränd sobitub.

Vaata kursuse videot

Kuidas turundustegevusi üles ehitada?

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Klassikaliselt on kasutatud müügitunneli või turundustunneli mudelit, mis aga on oma põhimõttelt selline, et viskad kliendi sinna sisse, ta tuleb teisest otsast välja ning ta justkui unustatakse ära.

Vaata kursuse videot

Google Ads

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Google'i reklaamide puhul kõige suurem pluss alustavale ettevõtjale on kindlasti see, et maksma peab ainult siis, kui inimene klikib. Ehk siis ühegi näitamise eest tasuma ei pea.

Vaata kursuse videot

Google Analytics

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Teine oluline platvorm on Google Analytics, mis on tasuta turundusanalüütika platvorm, mille kodulehega ühendades saab väga täpsed andmed, millisest kanalist on lehele jõutud ja millistest kanalitest, kes on teinud ostud.

Vaata kursuse videot

Olulisemad mõõdikud

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

E-poe liikluse puhul on oluline jälgida turundustegevuste levikut, reklaamkampaaniate näitamist, inimeste kaasatust ja klikkide arvu.

Vaata kursuse videot

Remarketing ehk taasturundus

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Oluline turundustegevus ja reklaami formaat on remarketing. Ehk reklaami näitamine inimestele, kes on juba kuidagi suhelnud. Kolm mõtet selle juures.

Vaata kursuse videot

Välisturgudele laienemine

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Ühel hetkel jääb koduturg tihti väikseks ja ettevõte tahaks edasi kasvada. Kuigi tuttavas keskkonnas on kõige parem oma toodet valideerida ning alustada ja teha esimesi samme, siis kasvule orienteeritud mõtteviis viib alati kaugemale.

Vaata kursuse videot

Seitse praktilist nõuannet

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Kõige olulisem on turundustegevuste igapäevane optimeerimine. See, kui mõelda üks kord asjad välja ja panna kampaania käima, sellest ilmselt edu ei tule ja turundustegevused vajavad pidevat ülevaatust, pidevat optimeerimist ja ei ole kindlasti asi, mille jaoks võtta fookus, et teha seda ainult tund või kaks päevas. 

Vaata kursuse videot

Tööriistad

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Tööriistadega saab igaüks täpsemalt tutvuda. Kõige olulisem on Google Analytics, see annab kõik kätte, millised turundustegevused päriselt toimivad ja millised mitte.

Vaata kursuse videot

Miks videokursustel osaleda?

Usaldusväärsus

Koos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.

Ekspert teadmised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Strateegiline kasv

Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

Uudised

E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.

Vaata kõiki →

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega