Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

%20(1).jpg)
Augustis tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 1,47 miljonit pakki, mida on napp 1% rohkem, kui aasta tagasi.
Eelmise aasta augustis oli samas pea 17% kasvu üle-eelmisest aastast. Omniva on jätkuvalt aasta võrdluses teinud mahus langust, -4,4%. Suurimat kasvu teeb Venipak, 46,3%, kuid nende turuosa on veel jätkuvalt 2,4% (mis on mõnevõrra viimaste kuudega võrreldes isegi langenud). DPD kasv oli augustis 6,6% ning SmartPosti tegi 1,8% kasvu.
Augustikuus telliti Eesti ettevõtetest 65,3% pakkidest ning piiriülestest ettevõtetest 34,7%. Ka siin on vaikselt kasvav protsent piiriülese mahu kasvule viimastel kuudel. Välismaisest mahust moodustab väga suur osa ehk tõenäoliselt kuni 2/3 Aasia (Temu, Shein, Aliexpress jt) maht. Kahjuks on näha suures osas Aasia kaupmehi liitunud olevat ka Kaup24 jt vahendusplatvormidega Baltikumis ning meie enda ettevõtted vahendavad seetõttu ka kahtlase väärtusega kaupasid (kus on selgelt järgitehtud kaubamärke ja tooteid). Siinkohal paneme südamele, et kindlasti peaks nii kaupa edasimüüv kui kohale toimetav ettevõte veenduma ja kontrollima, millist kaupa ta kohale toimetab ja müüki paiskab. Kaupasid ja kaupmehi tuleb kontrollida!
Kõige suuremat turuosa hoiab jätkuvalt Omniva 43%, DPD 28,3%, SmartPosti 26,3% ning Venipak 2,4%. Ka Unisend omab Eestis pakiautomaatide turul tõenäoliselt mõneprotsendilist turuosa, kuid Unisend ei ole peale korduvaid pikema aja jooksul monitooringuga liitumise kutseid veel kahjuks siiski soovinud liituda.
Monitooringut koostab Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, SmartPosti, DPD ja Venipakiga
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.