Kas automatiseeritud e-mailid on e-kaubanduses trumbiks?

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

2020 aastal pöörati terve maailm pea peale ning kogu kaubandus suundus e-kanalitesse, et suurendada müüke. Ka Smaily e-maili turundussüsteemis kasvas e-kaubanduse valdkonnas saadetud e-kirjade arv ligikaudu 100 miljoni võrra ja see on juba märkimisväärne kasv. 

Maailm on muutumas järjest rohkem digitaalselt keskuseks, kus uus normaalsus on mugav kodukontor ning me vajame fantastilisi e-kaubandust automatiseerivaid tööriistu.  

Vaatame üle parimad praktikad oma e-mailiturunduse automatiseerimiseks. 

Maailm vaid kliki kaugusel

Me otsime pidevalt lahendusi, et oma elu teha mugavamaks. Mistõttu veedavad inimesed järjest rohkem aega oma postkastides meile lugedes. Seetõttu vajame järjest rohkem automatiseeritud lahendusi, mis aitaksid tuua maailma vaid paari kliki kaugusele. 

Tere tulemast meie boksi! 

Tervitusmeil on esimene kontakt, mida inimene näeb oma postkastis kui ta on veebivormi ära täitnud. Tervitusmeilist on kujunenud lahutamatu osa e-kaubanduse ostukogemusest. Kuna see on esmane suhtlus kliendiga, peaks see olema loodud kliendile võimalikult heaks. 

Näiteks selles tervitusmeilis D’Armatilt on kasutatud tugevaid kogukonnatunnet loovaid sõnu nagu perekond (family), oluline (important) ja kasvame koos (grow). See näitab tugevalt, et nende klienti koheldakse kui nende ettevõttele olulist osapoolt. 

NY Times artikkel toob välja, et lugedes e-kaubanduse tervitusmeili kestab kliendi tähelepanu umbes 27 sekundit. Mis tähendab seda, et 27 sekundi jooksul on võimalik luua väga hea esmamulje. Seetõttu on väga oluline lisada personaalsust e-maili sisse. Personaliseeri pealkiri, hoia sisu konkreetse ja asjalikuna ning muganda oma tegutsemiskutse täpselt õigeks. Veel nõuandeid, kuidas edukalt kliendi lojaalsust tõsta ning teda kliendina hoida leiad siit. 

Automatiseeritud tervitusmeilide seeria võib olla lahenduseks ettevõttele, kes soovib tõesti klienti väärtustada. Selle seeria jooksul saab klienti tervitusest juhtida kuni tema esimese ostuni ning eelistuste tegemiseni. Nende sammude abil saad üles ehitada usaldusväärsust ning potentsiaalselt panna oma kliendid avama sinu e-maile üha rohkem ja rohkem ning eelistada sinu tooteid või teenuseid.  

Siin on mõned näited sellest, kuidas teha head tervitusmeilide kampaaniat:

●       Paku kingitust: Allahindlus, tasuta prooviperiood või midagi sellist, mille tõttu on kliendil vajadus sinu e-maile pidevalt avada ning olla sinu meililisti liige. See tõstab märkimisväärselt sinu meilide avamismäära.  

●       Loo automaatvastus: Saad luua automaatvastuse, mis saadetakse välja siis kui keegi liitub sinu meililistiga või ostab sinu toote. See hoiab sinu ettevõtet kliendil värskelt meeles.

●       Kasuta tegutsemiskutseid: Lisa tegutsema kutsuvad nupud oma e-mailide sisse, juhtides meililistiga liitujaid jälgima sind sotsiaalmeedias või vaatama sinu blogi. See aitab neil ühtlasi saada lähedasemaks sinu brändiga. 

Lisa meeldetuletused hüljatud ostukorvile 

Meie tähelepanu kestus lüheneb pidevalt ning otsused muutuvad sekunditega. On vägagi lihtne klikkida kuskile mujale, unustada või hakata kahtlema oma otsuses. Hüljatud ostukorvi meeldetuletused on väga hea viis, kuidas värskendada mälu ning kergelt meelde tuletada kõiki võimalusi, mis võivad jääda märkamata. 

E-maili automatiseerimise tarkvara nagu Smaily on suurepärane viis kindlustada, et automaatvastused saadetakse välja sulle sobival ajal. Hüljatud ostukorvi automaatika on hindamatu tööriist, mida kasutada oma e-maili automatiseerimise süsteemis. 

E-maili pealkirjad on samuti väga olulised, sama olulised kui meeldetuletused. Siin on näiteks üks pealkiri ettevõttelt Man Crates, mis rõhub hirmule jääda oma tootest ilma: 

Your Man Crates Cart is Expiring – Save 10% Before it Does!

 

Kasuta hüljatd ostukorvi meeldetuletust müükide tõstmiseks näiteks nii:   

●       Paku allahindlust esemetele, mis on ostukorvis või siis head hinda transpordile

●       Kasuta head pealkirja, küsides küsimusi või luues tunnet, et inimene võib tootest ilma jääda

●       Tuleta kasutajale meelde, et kaupa on laos limiteeritud koguses ning tema soovitud tooted on olemas vaid lühikest aega 

●       Lisa positiivseid ja ehtsaid kasutaja tagasisidesid kas toodete või oma ettevõtte kohta, et tõsta ettevõtte usaldusväärsust  

Liigu edasi ostujärgsete meilidega

Inimesed otsivad pidevalt viise, kuidas ebamugavust leevendada ning ootavad pidevalt midagi uut. Nii tulevad mängu ostujärgsed e-mailid. Kujuta ette näiteks järgmist pilti: Sa oled ostnud midagi, mida sa väga soovisid ning sinu kehas on tugevalt tõusnud adrenaliini ja dopamiini tase ning siis äkki, tuleb sulle postkasti e-mail mis ütleb, et su elu oleks veelgi parem, kui sul oleksid mõned suurepärased uued tooted, mis sobivad ideaalselt kokku ja täiendavad sinu uut ostu.  

Müük töötab väga hästi koos lugude ja emotsioonidega. Ning seetõttu töötavad ostujärgsed e-mailid väga hästi. Nad tuletavad meile meelde, et see ettevõtte hoolib meist ning meil on võimalus teha oma elud palju, palju paremaks. 

Allpool on toodud näide nahahooldust pakkuvalt ettevõttelt Noie, mis saadab detailse kasutajajuhendi osana ostujärgsete e-mailide seeriast, kirjeldades mida oodata ning hilisemates e-mailides pakub ta viise kuidas veelgi paremini kasutada oma nahahooldustooteid ning proovida uusi. 

 

 

Kasulikud ja loomingulised ostujärgsed meilid: 

●       Kuva mõningaid tooteid e-maili allosas, võimalusel kliendi ostuga sarnaseid või siis tooteid, mis sobivad kliendi ostu/eelistustega hästi kokku

●       Täna klienti ostu eest ning anna talle lisainformatsiooni toote kasutamise kohta või vajadusel lisa KKK toote kohta 

●       Küsi tagasisidet ja jäta korrektsed lingid või nupud, et klient saaks seda teha  

Müü, tutvusta ja tee lisamüüki

Peale kliendisuhtluse loomist automatiseeritud meilidega, saad luua mitmeid lisamüügi võimalusi. Kasutades tugevaid sõnu ja meelepilti loovaid lauseid, saad koostada pakkumisi, mis kõnetavad sinu klienti otseselt. 

Näiteks, kui klient kulutab kindla summa, võib neile pakkuda allahindlust, kingitust või kui ostavad teenuse, võivad nad saada premium taseme kliendituge. 

See järgnev näide ettevõttelt Deliveroo kasutab lisavalikute varianti kui suurepärast viisi, kuidas teha lisamüüki. 

Ja ProFlowers kasutab väga head lausestust, et teha ostu lõpule viimisel lisamüüki.

 

Kasulik info ja uuendused

E-maili listi liikmed tihti soovivad saada teavitusi toodete lattu jõudmise kohta, olla informeeritud allahindlustest ning saada infot uute ja põnevate toodete kohta.  

Tavaliselt huvitab inimesi info, mis on neile kasulik, seega kui sul on lai valik tooteid, siis tasub kaaluda klientide ostuajaloo sünkroniseerimist e-maili automaatikaga. Niimoodi saavad nad endale vajalikku informatsiooni.  

Kokkuvõte

E-maili automaatikad võtavad ära päris suure koorma sinu õlgadelt, lubades sul keskenduda oma e-kaubanduse äri kasvatamisele. 

Segmenteerides oma meililisti ning lisades automaatikasse päästikud, võid olla kindel, et su klientidele saadetavad sõnumid on neile kohandatud ning juhivad neid ostuotsuse poole. 

Loo julgelt mõnusad tervitusmeili automaatikad oma meililisti jaoks, saada neile pakkumisi peale nende oste ning anna välja kasulikku infot. Kui sa mõtled selle peale, siis tegelikult sinu sammud teevad nende elu tunduvalt nauditavamaks sest et sinu pakkumised nende postkastis säästavad neile otsimise aega. 

Tanel Rand

Smaily

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega