Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

6 tõestatud viisi uudiskirja baasi suurendamiseks

October 21, 2021

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Meililisti omamine on kui aaretelaeka hoidmine. See võib olla täidetud lojaalsete uudiskirja saajatega, fännidega või potentsiaalsete ostjate nimekirjaga, kes on valmis sinu värskelt välja lastud toodet ostma. 

Aga kuidas määrata selle aaretelaeka väärtust? 

Kui sul pole aimugi, kuidas su meililistil läheb, siis on see tõenäoliselt väärtusetu. Näiteks oleks sul vaja teada tähtsate mõõdikute väärtust nagu põrkemäär, avamismäär, klikkimismäär, mis lisaks teistele, aitavad määrata su meililisti väärtust. 

Alustamegi sellest - vaatame üle turunduskanalid, mis turundajate meelest on vajalikud, kui võrrelda meiliturundust teiste kanalitega. 

Allikas: DMA


Nagu näha, meiliturundus on tugevalt teistest kanalitest ees. 

Aga kui sa soovid teenida meilide saatmiselt, siis kuidas neid õigeid meile koguda? 

Siiamaani peetakse meiliaadresse personaalseteks, seetõttu on neid keeruline hankida. Pealegi on vägagi tüütu olla pommitatud täišampoonide reklaamidega kui einestad kallimaga laupäeva õhtul restoranis. 

Nagu sa juba ilmselt tead, siis peamine meilide kogumise põhimõte on pakkuda meilaadressi jagamise eest väärtust. 

Seega läheme edasi ning vaatleme parimaid praktikaid, kuidas meiliaadresse koguda, et viia oma meiliturundus uuele tasemele. 

1. Meililistiga liitumisvormid sinu veebilehel 

Liitumisvorm on see osa leheküljest, kus inimesed saavad sisestada oma meiliaadressi, et olla lisatud meililisti. Tavaliselt toimub selles protsessis mingi vahetus - meiliaadress antakse väärtuse saamise eest.

Kahtlemata on see üks kõige tavalisematest viisidest, kuidas jagada või vastupidi, mitte jagada oma meiliaadressi kellegi teisega. Tavaliselt pakutakse meiliaadressi eest allahindlusi või ligipääsu eksklusiivsele sisule. 

Veebilehe külastajatele sobib selline meetod, sest pakkumised on üldiselt selgesõnalised ja lihtsasti aru saadavad. Ning alati on võimalus meililistist lahkuda, kui inimene tunneb, et pakutud väärtus pole tema aega väärt. 

Vaatame, kuidas mõned edukad ettevõtted seda teevad. 



Adidase sõnum on lihtne ja selge. Nad pakuvad 15% allahindlust, kui sa liitud nende “Creators Club”-ga. 

Kui vaadata sõnumit lähemalt, siis nad on seda veelgi personaliseerinud ning pakuvad kuuluvustunnet lausega - “Join our creators’ club” (tõlge: Liitu meie sisuloojate klubiga). See on väga hea viis, kuidas sihtida publikut, kes oleks samade väärtuste ja hoiakutega kui bränd on. 

Teise näitena vaatame Neil Pateli liitumisvormi tema märksõnade otsingumootorist tööriistale UbberSuggest. 




Nagu näha siis Neil Patel pakub hea meelega tasuta SEO analüüsi sinu veebilehe kohta, kui sisestad oma meiliaadressi. 

See on väga hea pakkumine ning olen kindel, et paljud ka seda soovivad. 

Kui teha see veebileht lahti, pakub Neil lahendust probleemile, millega suur osa tema publikust hädas on - kuidas saada rohkem kasutajaid oma lehele. 

Igal juhul on tarvis mõista oma sihtgrupi suurimaid kitsaskohti ning pakkuda neile sobivat lahendust. See suurendab sinu müüke ning aitab õige sihtgrupi meiliaadresse püüda. 

2. Kogu meile Facebooki reklaamidega

Kas sinu brändil on Facebooki leht? Ka seda on võimalik muuta väga heaks meile püüdvaks masinaks, seda just Facebooki reklaamide abil. 

Kogudes meile läbi Facebooki reklaami pole niivõrd kallis, kuna sa saad sihtida reklaame just sellisele publikule, kelle väärtused ja huvid on sinu brändi omadega tasakaalus. 

Ning sarnaselt nagu listiga liitumise vormide puhul, oleks tarvis sul midagi vastutasuks pakkuda. Näiteks, kui sa müüd orgaanilisi lemmiklooma maiuseid, võiksid luua e-raamatu 25 kõrgekvaliteedilise toiduga, mis tõstab koera eluiga. 

Vaatame järgnevat näidet, et paremini mõista seda protsessi.



DigitalMarketeri turundusmeeskond annab ära meilipõhjasid, mis aitavad paremaks teha meiliturunduse samme. 

Tõenäoliselt oled sina näinud seda reklaami oma Facebooki seinal, sest sa jälgid turundusega seotud sisu. Seetõttu võivadki Facebooki reklaamid olla väga head ning mitte pealetükkivad. 

Paljudel inimestel on probleeme meilide kohale jõudmisega, seega see pakkumine oleks suurepärane viis, kuidas nad saaksid seda väärtust tarbida. Lisaks, kui sulle väga meeldivad valmis tehtud meilipõhjad, siis sa võid jäädagi nende meililisti ning jääda tarbima nendepoolset sisu. 

Vaatame seega edasi, mis juhtub siis kui nende reklaamile klikkida. 


See viib meid nende maandumislehele. 

Nagu näha, siis info mida nad küsivad on väga otsene ning sul ei kulu rohkem kui 20 sekundit, et seda täita ning saada ligipääs lubatud meilipõhjadele. 

Parim osa Facebooki reklaamidest on see, et sa saad alati testida mitmeid meilipõhju ning maandumislehti. Saad optimeerida oma konversioonimäära kuni jõuad just sulle õige punktini. 

3. Sea üles hüpikaknad meilide kogumiseks 

Hüpikaknad, mis küsivad meiliaadressi on samuti üks efektiivne viis, kuidas kasvatada oma meililisti. 

Hüpikaknaid kasutatakse peamiselt, et koguda meiliaadresse eripakkumiste jaoks. Samuti on nendega lihtsam saada inimesi meililistiga liituma kuna nad ei pruugi leida sinu liitumisvormi veebilehelt üles. 

Hüpikaknad avanevad külastaja brauseris mingi aja järel või kohe kui on toimunud nende päästikuks seadistatud samm.

Siinkohal on tähtis, et sa ei laseks hüpikaknal kohe avaneda kui inimene avab sinu veebilehe. See võib hirmutada vaatajad minema, kuna võib tunduda spämmina. 

Vaatame näiteks Nike hüpiklehte. 


Nike’i hüpikaken ei ilmu koheselt ekraanile. See tuleb natukese aja pärast peale lehe avamist ning seetõttu ei mõju spämmina. 

Nagu juuresolevalt pildilt võib näha, siis disain on lihtne ning tõmbab kohe külastaja tähelepanu endale. Pealkiri “Be The First To Know” (tõlge: Ole esimene, kes teada saab) tõmbab tähelepanu ja järgneb lühikirjeldus, mis seda täiendab andes teada hüvedest, mida meiliaadressi sisestaja saab. 

Kõige tähtsam on see, et meilide kogumine ei tundu kui meeleheitlik katse. Seda on võimalik teha, et jälgides, et automatiseeritud hüpikaknad kannaksid maksimaalselt oma eesmärki: 

  • Käivitub peale seda kui inimene on veetnud 30 sekundit lehel
  • Kui inimene on läbi vaadanud pool lehekülje või
  • kui külastaja läheb järgmisele lehele

4. Loo Facebooki grupp

Väga paljudel on olemas Facebooki leht, kus nad jagavad teadaandeid, blogipostitusi ning uudiseid toodete ja teenuste kohta. See on kõige mugavam viis kuidas hoida kasutajaid uuendustega kursis. 

Aga miks jääda sinna kui võiks viia tegevuse veel paremale tasemele? 

Facebook koos 2.89 miljardi aktiivse kasutajaga ühes kuus, pole sotsiaalne võrgustik, mida tasuks eirata. Inimestele meeldib olla ühenduses, luua vestluseid ning järgida kõige uuemaid trende.
Ettevõtetel on nüüd võimalik luua enda kogukonnad Facebooki gruppide abiga. See on suurepärane viis kuidas ühenduda sarnase meelsusega ja huvidega inimestega, jagada sarnaseid kogemusi ning osaleda üritustel, mis tugevdavad suhteid klientidega. 

Facebooki gruppide boonus on ka see, et sa saad jälgida kaasatavuse mõõdikuid sisse ehitatud analüütika abil (Group Insights). Selle abil saad sa testida kaasatavust ja identifitseerida kõige tähtsamat sisu, millega su publikule meeldib suhestuda. 

Sa saad täielikult kohandada ligipääsu sellele grupile ning saad otsustada, kas soovid hoida seda privaatsena ainult oma klientidele või hoida seda avatuna kõigile. Lisaks saad sa filtreerida grupi liikmeid küsides neilt küsimusi. Sellisel viisil saad sa hinnata, kas grupi uusimad liikmed on peamiselt huvitatud suhtlema vestlustes või nad soovivad postitada endaga seotud turundusinfot. 

Lisaks saad sa püüda iga liituja meiliaadressi pakkudes midagi vastutasuks. Näiteks saad sa kutsuda grupi liikmeid olema osa sinu eksklusiivsest uudiskirjast, kui nad on valmis sinuga jagama oma meiliaadressi. 

Vaatame ühte näidet HubSpotilt. 



5. Korralda veebiseminare

Veebiseminarid võivad olla väga hea viis kuidas oma brändi tuua esile ning kasvatada oma autoriteeti selles vallas. 

Ütleme näiteks, et sul on e-kaubanduse leht, mis müüb orgaanilisi lemmiklooma maiuseid ning sa oled kogunud suure hulga jälgijaid kuid tunned, et sa pole piisavalt neid mõjutanud. 

Miks mitte teha üks veebiseminar, kus sa saad rääkida tervislikest toitudest, mis pikendavad sinu koera eeldatavat eluiga.

Sa saad isegi korraldada terve seeria veebiseminare, mis on seotud tervislike lemmikloomade toitudega, et harida oma jälgijaid ning kasvatada nende usaldust. Kindlasti paljud lemmikloomaomanikud jagavad seda sõprade ja tuttavatega, kes samuti hoolivad oma lemmikloomadest. 

Lisaks oma brändi tuntuse üles ehitamisele on veebiseminarid väga hea viis kuidas meiliaadresse koguda. Kui sa kuulutad välja oma veebiseminari, saad sa küsida lisainformatsiooni igalt osalejalt tavalise liitumisvormiga. 

Siin on näide ühest veebiseminari registreerimisvormist. 



Sa võid reklaamida oma veebiseminari oma sotsiaalmeedia kontol, blogis või uudiskirjas. Kindlasti maini ära ka see kasu, mida vaataja saab veebiseminaril osalemisest, näiteks tasuta sissepääs veebiseminarile või tasuta järelvaatamine ja veebiseminari koopia kõigile, kes end kirja panid. Kohe kui veebiseminar lõpeb, saad lihtsalt saata koopia meiliga ning küsida tagasisidet. Tagasiside põhjalt on sul võimalik järgmisi seminare teha paremaks. 

Kui sa soovid laiendada ja koguda rohkem publikut, saad alati promoda oma veebiseminari Facebooki reklaamide kaudu. Lihtsalt lisa link oma maandumislehele ning hoia silm peal registreerumiste numbril, et testida ja optimeerida reklaame tulevikus. 

6. Reklaamiriba lehe päises 

Lehekülje päises asuvad reklaamid on kõige vähem pealetükkivad viisid, kuidas koguda meiliaadresse. Nad on väga lihtsad ning on pidevalt päises, ka siis kui lehekülje kasutaja lehte allapoole kerib. 

Peamine päises asuva reklaami sisuosa on tegutsemiskutse. Alternatiivina võib kutsuda inimesi liituma sulle sobiva sisuloome platvormiga. 

Kui inimesed tulevad sinu veebilehele on nad tavaliselt väga keskendunud sellele sisule, mida nad otsivad. Enamiku ajast otsivad nad midagi spetsiifilist kuid nad on avatud ka teist tüüpi sisu tarbimisele, mis nende tähelepanu võib püüda. 

Ning siinkohal tulevadki mängu lehekülje päises olevad reklaamid. Nad püüavad tähelepanu nii, et see ei näi meeleheitlik välja. 

Näiteks DIYthemes kogus lisaks 1180 lisa meililistiga liitujat 30 päeva jooksul tänu päises asuvale reklaamile.

Näiteks Darren Rowse ProBloggerist kasutab reklaamiriba päises et juhatada inimesi tema kodulehelt podcasti kuulama. 


Meililistiga liitumise kutse sisu lõpus

Täpselt nii nagu päises olevad reklaamid, on ka liitumise kutsega kastike üks vähem pealetükkivatest viisidest ning seda on üsna lihtne seadistada.

Liitumisvorm ei hüppa ülesse. See on ühes kohas, tavavaates, sisuosast alllpool - allpool blogipostitust, podcasti episoodi või videot. 

Liitumiskutse vorm ei saa nii palju tähelepanu kui hüpikaken, kuid see on siiski efektiivne viis, kuidas saada liitujaid, eriti siis kui sul pole ühtegi lisaväärtust pakkuda meiliaadressi vastu nagu e-raamatut või juhendit. 

Vaatame näiteks Matthew Woodwardi näidet. Temal on meililistiga liitumise vorm blogipostituste allosas. 


Järeldus

Täiesti kindlalt on digitaalses turundusmaailmas mitmeid efektiivseid turunduskanaleid nagu sotsiaalmeedia, tasulised reklaamid. Kuid ka meiliturundus on tugev ja statistiliselt üks tugevamaid kanaleid kuhu turundajad suurima osa oma tähelepanust suunavad. 

Hoolimata alternatiivsetest kommunikatsiooniplatvormidest, eelistavad inimesed siiski meili kui peamist suhtluskanalit, eriti kui tegemist on ärikohtumistega. Meilipostkast on privaatne ruum ning seetõttu on on meilid parim viis kuidas suhelda üks-ühele oma klientidega ning vastata nende küsimustele.
Ära kunagi maga maha võimalust ehitada ülesse meililisti, eriti siis kui sul on väärtust mida pakkuda lojaalsetele liitujatele. Meilisuhtlused aitavad luua isiklikke ja sügavaid suhteid oma klientidega. Kõigile on teada, et õnnelik klient võib viia algusjärgus ettevõtte suurema eduni tänu heale kasutajakogemusele ning suust-suhu reklaamile.

Tanel Rand

Smaily


Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega